مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تامین روشنایی و آب آشامیدنی مسیر زائران اربعین در مرز خسروی

جعفر زاده از آخرین اقدامات وزارت نیرو در تامین منابع اصلی زوار اربعین در پایانه مرزی خسروی خبر داد.

تامین روشنایی و آب آشامیدنی مسیر زائران اربعین در مرز خسرویمیثم جعفر زاده مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آماده‌باش تیم‌های عملیاتی صنعت آب و برق کشور در پایانه مرزی خسروی گفت: هم اکنون ۴ شرکت مادر تخصصی در قرار گاه اربعین از دوماه گذشته برای خدمت رسانی به زوار اباعبدالحسین (ع) حضور داشتند.

او ادامه داد: تمامی پارکینگ ها، ایستگاه‌های اورژانس و موکب و....امکانات تامین آب و برق آن‌ها از سوی وزارت نیرو تامین شده است.


بیشتر بخوانید: راه اندازی ۱۱ دستگاه بسته بندی آب جرعه ای در مرزهای خروجی کشور


مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های وزارت نیرو تامین آب با کیفیت و بهداشتی است اضافه کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار بطری آب ۵۰۰ سی‌سی بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است، به طوری که سه دستگاه بسته‌بندی آب شرب با ظرفیت هشت هزار بسته به ابعاد ۳۰۰ سی‌سی روزانه توزیع می‌شود.

جعفرزاده تصریح کرد: ما در نقطه صفر مرزی هم ۲ مخزن آب خنک که روزانه ۱۰ هزار آب میان زوارانی که وارد و خارج از مرز می‌شوند در نظر گرفته شده است به طوری که یک دستگاه یخچال سیار با ظرفیت ۴۰ هزار بطری هم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو همچنین از راه‌اندازی ۱۱ دستگاه بسته‌بندی آب جرعه‌ای در مرز‌های خروجی کشور و شهر‌های زیارتی عراق خبر داد و گفت: به‌منظور تامین آب بهداشتی زائران، دو حلقه چاه آب بهداشتی در مسیر پایانه مرزی مهران نیز راه‌اندازی شده است.

او در ادامه با اشاره به حوزه برق گفت: در حال حاضر در بخش فوق توزیع و هم در بخش توزیع برای پایداری شبکه، فعالیت‌های مختلفی انجام شده و در این بخش نیز شرایط پایدار گزارش شده است.

گفتنی است، ۱۵ تانکر آبرسانی در مرز خسروی و شهر قصر شیرین در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

۱۵ تانکر آبرسانی در مرز خسروی و شهر قصر شیرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار