دانستنی حقوقی؛

رعایت این موارد قانونی در قرارداد خرید خودرو واجب است/ مچ کلاهبرداران را با این روش‌های قانونی بخوابانید

برای امضای قرارداد قانونی خرید خودرو و جلوگیری از کلاهبرداری باید به نکات مهمی توجه داشته باشید.

دانستنی حقوقی/ رعایت این موارد قانونی در قرارداد خرید خودرو واجب است/ مچ کلاهبرداران را با این روش‌های قانونی بخوابانیدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برای خرید و فروش خودرو باید نکات حقوقی بسیاری را مدنظر قرار داد تا از کلاهبرداری جلوگیری شود.

بسیاری از مالباختگان به دلیل جهل به قانون و نداستن موضوعات مهم قانونی در خرید و فروش خودرو سرشان کلاه رفته است و مال خود را از دست داده‌اند.

برای قرارداد خودرو باید توجه داشته باشیم که به هیچ وجه نباید قرارداد به صورت یک طرفه بسته شود، همچنین نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که  نباید برای خرید خودرو به کسی وکالت داد.


بیشتر بخوانید: اجاره نشین ها بخوانند/ مستاجر چه حق و حقوقی دارد؟


خرید وکالتی موجب کلاهبرداری‌های بسیاری می‌شود و کلاهبرداران با تنظیم وکالت‌نامه‌های صوری و جعلی اقدام به فروش خودروهای مسروقه می‌کنند،  به همین دلیل بسیاری از وکلا توصیه می‌کنند تا خودرو حتما از مالک اصلی خریداری شود.

یکی از نکات مهم دیگری که هنگام خرید خودرو باید به آن توجه کرد چگونگی انجام معامله است؛ هنگام خرید خودرو و تنظیم قرارداد باید توجه داشته باشید که حتما معامله به صورت رسمی و در محضر انجام شود.

برای فسخ قرارداد چه مدت زمانی احتیاج است؟

اگر فروشنده خودرو از آمدن به دفتر ثبت اسناد امتنا داشت باید او را ملزم به این کار کرد، زیرا انتقال سند منوط به حضور فروشنده در دفتر ثبت است، همچنین باید پیش از خرید، کارشناسی لازم انجام شود و سند مورد بررسی قرار گیرد.

اگر خودرو خود را به صورت چکی می‌خرید باید سریال چک و تاریخ آن را در معامله قید کنید و حتما ۲ تا ۳ روز برای فسخ قرارداد مهلت تعیین کنید تا طی شرایط خاصی آن را فسخ کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار