هالک بانک ترکیه اتهامات علیه خود را رد کرد

هالک بانک ترکیه در خصوص اتهامات مطرح شده علیه خود از سوی دادگاه آمریکا گفت آن‌ها بخشی از تحریم‌هایی است که واشنگتن در مقابل عملیات نظامی آنکارا در سوریه اعمال می‌کند.

هالک بانک ترکیه اتهامات مطرح شده در دادگاه آمریکا علیه این بانک را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هالک بانک ترکیه امروز اعلام کرد اتهاماتی که از سوی دادگاه آمریکا علیه آن مطرح شده در حقیقت بخشی از تحریم‌هایی است که واشنگتن در واکنش به عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه در نظر گرفته و یک «برخورد بی‌سابقه» است.

هالک بانک در این خصوص گفت: «این‌ها بخشی از تحریم‌هایی هستند که علیه کشور ما در واکنش به عملیات چشمه صلح که ارتش ترکیه در حال انجام آن است تا مرزهایمان را حفظ کند، مطرح می‌شود».

هالک بانک که دومین بانک بزرگ ترکیه محسوب می‌شود اتهاماتی را که علیه آن مطرح شده رد کرد و گفت: چون هیچ شعبه و یا کارمندی در آمریکا ندارد بنابراین خارج از حوزه قضایی وزارت دادگستری آمریکاست.

یک تحلیلگر بانکی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: «پرونده هالک بانک همیشه برای واشنگتن یک اهرم سیاسی بوده است».

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز ضمن محکوم کردن اتهامات مطرح شده علیه این بانک این اقدام آمریکا را غیرقانونی و زشت دانست.

روز گذشته، دادستان‌های فدرال آمریکا هالک بانک ترکیه را به دور زدن تحریم‌هایی واشنگتن علیه تهران متهم و ادعا کردند این بانک دسترسی ایران را به نظام مالی آمریکا مسیر ساخته است. این کیفرخواست یک روز پس از افزایش تعرفه‌ها و متوقف ساختن مذاکرات تجاری میان واشنگتن و آنکارا به دلیل عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه مطرح شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار