اجرای طرح جنگل کاری در تفرش و آشتیان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از جنگل کاری ۱۳۰۰ هکتاری در منطقه چپقلی خبر داد.

اجرای طرح جنگل کاری در تفرش و آشتیانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در سنوات گذشته در منطقه چپقلی ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری انجام شده و امسال نیز قرار است در یک هزار و ۳۰۰ هکتار از این منطقه طرح جنگل‎‌کاری اجرا شود، قرار است در شهرستان‌های دلیجان و تفرش نیز طرح جنگل‌کاری اجرا شود که هم‌اکنون طرح آن‌ها در حال بررسی است.

محمدی اضافه کرد: در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و خیزش گرد و خاک از کویر میقان، ۲۳۰ هزار چاله در این منطقه حفر شده تا پس از نخستین بارندگی نسبت به کشت قره داغ و آتریپلکس در یک هزار هکتار از اراضی کویر اقدام شود.

او ادامه داد: امسال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای ۲۶ طرح حوزه آبخیزداری استان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۲ مورد از آنها تکمیل و افتتاح شده، در تلاش هستیم ۲۴ حوزه باقی مانده که هم‌اکنون دارای پیشرفت ۷۰ درصدی هستند در دهه فجر افتتاح شوند.

وی تصریح کرد: به کشاورزان و افراد ساکن در روستاها توصیه می‌کنیم اگر مسیر بندهای خاکی را مسدود کرده‌اند نسبت به رفع انسداد و لایروبی آنها اقدام کنند، اگر خود آنها نیز توانایی انجام این کار را ندارند به منابع طبیعی استان اطلاع دهند تا در اولین فرصت نسبت به بازگشایی و لایروبی بندهای خاکی اقدام شود.

انتهای پیام/ ر

تکمیل و افتتاح ۲۶ طرح حوزه آبخیزداری استان مرکزی در دهه فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.