ترامپ: تحريم ترکيه بهتر از جنگ است

رئيس‌جمهور آمريکا گفت تحريم ترکيه بهتر از کشيده شدن به جنگ در منطقه است.

ترامپ: تحريم ترکيه بهتر از جنگ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید در مورد حمله ترکیه به سوریه اعلام کرد اگر سوریه از روسیه کمک بگیرد خوب است. دونالد ترامپ همچنین در این مورد گفت: حمله ترکیه مشکل ما نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادات مطرح‌شده از راهبرد دولت او در سوریه نیز گفت اعمال تحریم علیه ترکیه از کشیده شدن به جنگیدن در منطقه بهتر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره عدم حمایت آمریکا از متحدان کردش در سوریه گفت «کردها فرشته نیستند».

دونالد ترامپ همچنین ادعا کرد این کشور به مذاکره در مورد اوضاع سوریه کمک می‌کند.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار