افشای جزئیات جدید از بازداشت مدیر آمد نیوز/ روح‌الله زم در اربیل بازداشت شد

شبکه المیادین اعلام کرد نیروهای امنیتی ایران مدیر کانال معاند آمد نیوز را در شهر اربیل عراق بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین به نقل از منابع امنیتی آگاه کُرد از بازداشت روح الله زم، مدیر کانال آمد نیوز در اربیل عراق و در نزدیکی مرز ایران خبر داد.

این منابع به المیادین  گفتند: روح الله زم صبح شنبه وارد عراق شد. وی در عراق، به سفارت فرانسه در بغداد رفت و پس از نشست با نیروهای امنیتی فرانسه، بغداد را به مقصد اربیل ترک کرد.

منابع امنیتی کُرد همچنین به شبکه المیادین گفتند: هدف سفر زم به اربیل، نشست با برخی همدستانش در داخل ایران بود.

بیست و دوم مهر ماه سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از گرفتار شدن روح الله زم در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه از سوی سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد. (بیشتر بخوانید)

پیشتر نشریه فرانسوی لو فیگارو در گزارشی مدعی شده بود زم در نجف بازداشت شده است. طبق ادعای فیگارو، ایران یک واسطه را برای دیدار با روح‌الله زم به پاریس، محل اقامت او، اعزام کرده بود تا او را برای دیدار با آیت‌الله سیستانی -مرجع شیعیان عراق- متقاعد کند. وی پس از ورود به نجف در دام نیروهای امنیتی ایران افتاده و به داخل کشور منتقل می‌شود.

نکته قابل توجه در گزارش فیگارو این است که گفته شده نیرو‌های امنیتی ایران تلفن همراه و رایانه روح‌الله زم را نیز در اختیار گرفته‌اند و از این طریق توانسته‌اند اطلاعات مهمی را درباره «منابع خبری» او به دست بیاورند. در این گزارش همچنین آمده است که روح‌الله زم تحت حفاظت پلیس فرانسه بود و با اینکه مقامات فرانسوی از سفر وی به عراق اطلاع داشتند، اما مانع این سفر نشدند.

دیروز یکی از مسئولان عملیات سازمان اطلاعات سپاه که طی آن سرشبکه «آمدنیوز» دستگیر شد، ابعاد جدیدی از این اقدام را تشریح کرد و گفت: مهمترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روش‌های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپر‌های حفاظتی که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود، جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه شد. (بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار