سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز:

ارتباط دو سویه خانواده و مدرسه هدف اصلی انجمن اولیا و مربیان است

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ارتباط دو سویه خانواده و مدرسه را هدف اصلی انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه انتخابات انجمن اولیا و مربیان در دبیرستان متوسطه اول طاهره این ناحیه گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش منهای خانواده ممکن نیست و در نظر گرفتن خانواده در جریان آموزش و پرورش باعث می‌شود که بخش قابل توجهی از اهداف محقق شود.

او جایگاه خانواده را در اسناد بالادستی دانست و اظهار داشت: خانواده رکن دوم تعلیم و تربیت است که باید به آن بیش از پیش توجه داشت.

نیسی گمراوی اهمیت خانواده را به اندازه اهمیت ۴ نهاد اصلی حاکمیت عنوان و تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان را نباید از نگاه سنتی مشاهده کرد و باید در عمل و تامین منابع و ساختار و فعالیت‌ها رکن خانواده حقش ادا شود.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز بر نقش راهبری خانواده‌ها تاکید کرد و بیان داشت: خانواده‌ها نیز باید راهبرد‌های آموزشی را مورد توجه قرار دهند تا تحول در آموزش و پرورش اقدام شود.

این مقام مسئول جایگاه انجمن اولیا و مربیان را به عنوان متولی راهبری تحول در حوزه خانواده دانست و افزود: نگاه و افق دید ما باید مبتنی بر سند تحول بنیادین باشد، ضمن اینکه ماموریت انجمن در ۴ حیطه معرفی می‌شود و در کوتاه مدت باید تمهیدات لازم برای ارتقا آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/گ

نقش انجمن اولیا و مربیان در پیشرفت دانش آموز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.