در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تجهیز بیش از ۴ هکتار اراضی مزارع به آبیاری تحت فشار/ برداشت ۱۲ تن گندم از مزرعه‌ دانشگاه

رئیس مزرعه آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی از تجهیزبیش از ۴ هکتار اراضی مزرعه به آبیاری تحت فشار در دانشگاه اردبیل خبر داد.

علی اکبر شکوهیان رئیس مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: ۴.۵ هکتار از اراضی مزارع آموزشی و تحقیقاتی به آبیاری تحت فشار(ویلمو) مجهز شده است.

او افزود: در این مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دروس عملیات کشاورزی و مهارت آموزی و عملیات زراعی برای ۱۳۴ نفر دانشجو برگزار شده است.

کاشت حدود ۳ هکتار گندم در مزرعه آموزشی دانشگاه

شکوهیان گفت: حدود ۳ هکتار گندم در این مزرعه کاشت و حدود ۱۲ تن گندم برداشت شده و تعمیر فنس‌های معیوب و اجرای طرح تور مرغی در بال شرقی مزرعه و برچیدن و انتقال موتور موجود در موتورخانه قدیم مزرعه به هانگار ماشین‌های کشاورزی دانشکده و بهسازی و ترمیم موتورخانه فوق جهت استفاده به عنوان انباری مزرعه و همچنین بتن کاری و ترمیم کف و پله‌های اتاقک موتورخانه قدیمی از دیگر اقدامات انجام شده در این مزرعه آموزشی و تحقیقاتی است.

رئیس مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد:خرید ادوات کشاورزی مورد نیاز جهت بوم سمپاشی، چیزل غلتک دار و فاروئر به منظور استفاده در مزرعه، تهیه تفاهم نامه بین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و روستائیان برای حفظ حریم زمین دانشکده و تخریب  نشدن فنس‌های محیط مزرعه و نصب درب در دو سمت راه ورودی روستائیان به منظور حفظ حدود ۷۰۰ متر از اراضی دانشکده و همچنین کاهش هزینه فنس کشی مجدد در این قسمت و ساخت و نصب در‌های ورودی روستائیان از دیگر عملکرد ما در این مزرعه است.


بیشتر بخوانید: دانشجویان کشاورزی با کار در مزرعه آشنا نیستند


کاشت ۴.۵ هکتار یونجه در مزرعه آموزشی دانشگاه

او با اشاره به کاشت ۴.۵ هکتار یونجه ادامه داد: نمونه برداری و آنالیز خاک و آب زمین بابالان و اصلاح و کود دهی بر اساس اصول علمی و ارتقای برق مزرعه از ۱۵ کیلو وات به ۳۰ کیلو وات که امکان بهره برداری همزمان از پمپ و دستگاه ویلو را ممکن می‌سازد، از جمله کارهای انجام شده در مزرعه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار