جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری/ تمام امکانات برای بازگشت زوار مهیا است + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از وضعیت تردد زائران در چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی این روزها غرق در حال و هوای اربعین است و روزانه ده ها هزار زائر از دورترین نقاط کشور با پای دل خود را به این مرزها می‌رسانند. آخرین اخبار را اینجا بخوانید (برای خواندن خبر کامل روی عنوان خبر کلیک کنید)

 

مرز مهران

 

نیروی انتظامی تا ورود آخرین زائر به کشور در مرز‌ها می‌ماند

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: نیروی انتظامی تا ورود آخرین زائر به کشور در مرز‌ها می‌ماند.

زائران به علائم برخی بیماری‌ها توجه داشته باشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: زائران به علائم برخی بیماری‌ها توجه لازم را داشته باشند.

توصیه مقام معظم رهبری به تقویت نهضت اربعین/ تقویت کارهای فرهنگی در اربعین

وزیر کشور گفت: هنوز با اهداف بلند مقام معظم رهبری فاصله داریم.

مرز مهران هم اکنون

ایجاد استراحت گاه‌های دائم در محور‌های منتهی به پایانه مرزی مهران

رئیس پلیس راه استان ایلام از رایزنی و بررسی ایجاد استراحت گاه‌های دائم توسط آستان با همکاری و جانمایی بوسیله پلیس راه استان خبر داد.

استقرار بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مهران

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مهران مستقر هستند.

اعزام ۸۵ زائر با هواپیمای ارتش از ایلام به تهران

پزشک اورژانس پست امداد و نجات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اعزام ۸۵ زائر با هواپیمای ارتش از ایلام به تهران خبر داد.

بازدید وزیران کشور و راه و شهرسازی از مهران

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس ستاد اربعین و استاندار ایلام از خروجی پایانه مرزی، بیمارستان‌ها و بخش‌های مختلف پایانه مرزی مهران بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به آن‌ها قرار گرفتند.

وزیر کشور همچنین در ادامه حضور در مرز، از مواکب مردمی در اطراف پایانه مرزی مهران دیدن کرد و با تعدادی از موکب‌داران منطقه که در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند دیدار و گفتگو کرد.

برخی ازموکب‌داران از حضور صمیمی وزیر کشور ابراز خرسندی کردند.

وزیر کشور در سفر به استان ایلام قرار است در نشست ستاد اربعین این استان شرکت و آخرین تصمیمات برای تسهیل در روند آمد و شد زائران حسینی را بررسی کند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام آخرین آمار تردد زائران از اول ماه صفر تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۸ صفر را ۲ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۸۷۲ نفر اعلام کرد که از این میزان تردد یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۲۳ نفر خارج و ۹۷۲ هزار و ۷۴۹ نفر نیز پس از زیارت عتبات عالیات به کشور بازگشته‌اند.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری/ تمام امکانات برای بازگشت زوار مهیا است + فیلم و تصاویر

توزیع روزانه ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم در مرز مهران بین زائران

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح پنجشنبه در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: بنده خادم کوچک امام رضا (ع) هستم و تمامی زحمات را افراد مستقر در موکب‌های آستان قدس در مرز‌ها متحمل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه حدود سه هفته‌ای است که بزرگترین موکب آستان در مرز مهران مستقر شده است، گفت: هیچ محدودیتی در ارائه خدمات به زائران اربعین به خصوص در مرز مهران نداریم، چون این مرز شلوغ‌ترین مرز کشور است.

مروی ادامه داد: حتی روزی ۳۰۰ هزار نفر از این مرز تردد کرده و آستان قدس هیچ محدودیتی در ارائه خدمات از نظر پذیرایی، تغذیه و اسکان برای زائران اربعین ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: روزانه ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم در مرز مهران بین زائران توزیع می‌شود و هرچه قدر ظرفیت تردد بالا رود، ظرفیت پخت غذا هم بالا خواهد رفت.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: در بین راه کربلا به نجف، سامرا، کاظمین، دیگر مرز‌های کشور نیز موکب‌هایی از آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات برپا شده است.

او افزود: در بخش پزشکی نیز ده‌ها پزشک متخصص، بیمارستان رضوی، بیمارستان سیار و... برای خدمات رسانی به زائران در مسیر‌های کربلا تا نجف از طرف آستان قدس ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: خدمات نسبت به حجم زوار خیلی کم است، از همه زائران امام حسین (ع) عذرخواهی می‌کنیم چراکه آنگونه که باید نمی‌توانیم وظیه خادمی خود را انجام دهیم.

او اضافه کرد: تا چهار پنج روز بعد از اربعین و برگشت کامل زوار موکب‌های آستان قدس برپا هستند.

وزرای کشور و راه و شهر سازی وارد ایلام شدند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور,اسلامی وزیر راه و شهر سازی و ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین کشور که به منظور بازدید از مرز بین المللی مهران و زیر ساخت های اربعین به استان ایلام سفر کرده اند ، با استقبال مسئولان وارد فرودگاه شهدای ایلام شند..

بازدید از مرز بین المللی مهران و بررسی وضعیت تردد و مشکلات این مرز از مهمترین اهداف سفر وزای کشور به استان ایلام می باشد.

مرز مهران مرز اول تردد زائران برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در همایش بزرگ اربعین است که از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کرده اند.

ترافیک بازگشت از مهران نیمه سنگین و در برخی مقاطع سنگین است

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : ترافیک در مسیر مهران-ایلام و به سمت سرابله نیمه سنگین و در مقاطعی مانند تونل‌ها که عرض راه محدود می‌شود شاهد ترافیک سنگین هستیم.

اوادامه داد: همکاران ما در پلیس راه در این مقاطع حضور دارند و با تدابیر ویژه ترافیکی و اعمال محدودیت‌های کوتاه و مقطعی تردد‌ها را تسهیل می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: توجه به دستورات ماموران پلیس راه و پرهیز از سبقت‌های نابجا از سمت چپ و راست وسایل نقلیه متوقف در ترافیک، باعث تسریع در روند تخلیه بار ترافیکی خواهد داشت.

همتی زاده گفت: رانندگی با صبر و حوصله و پرهیز از عجله بی مورد باعث جلوگیری از کلافگی و تمرکز بیشتر در رانندگی می‌شود.

نظارت شبانه روزی بر تامین نان مورد نیاز زائران اربعین در مهران

مرادی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران گفت: باتوجه به پیش بینی افزایش تردد زائران از مرز مهران، برنامه ریزی جامعی در رابطه با تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌های شهرستان مهران و همچنین نظارت بر آنان انجام شد.

او ادامه داد: طرح نظارت بر بازار ویژه اربعین حسینی در شهرستان مهران به ویژه واحد تولیدی صنفی نانوایی، در راستای خدمت رسانی به مردم، زائرین عتبات عالیات، مواکب، نیروی‌های خدمت رسان وغیره به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

مرادی مطرح کرد: این بازرسی‌ها با حضور بازرسان سازمان، نماینده دادستانی، اداره صمت شهرستان، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه صورت می‌گیرند.

او بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ تن آرد برای تأمین نان مورد نیاز زائرین اربعین حسینی در پایانه‌ی مرزی مهران در نظر گرفته شده است و با همکاری شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ استان ایلام، تاکنون هیچگونه مشکلی در خصوص تهیه آرد و نان در شهرستان مهران نداشته ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران اظهار کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با افراد متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

‌تولیت آستان قدس رضوی وارد مهران شد‌ + تصاویر

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با استقبال استاندار و دیگر مسولان استانی وارد مرز مهران شد.

او در بدو ورود به بازدید از وضعیت مرز مهران و نحوه خدمات‌رسانی و کیفیت زیرساخت‌های این پایانه پرداخت.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ورود زوار به داخل کشور ادامه دارد/ پیش بینی بالغ بر ۱۱ هزار اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین/ تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران + تصاویر

فراهم بودن همه امکانات برای انتقال زائرین در پایانه برکت مهران

خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عصر دیروز چهارشنبه در بازدید از پایانه برکت مهران با اشاره به تمهیدات لازم برای بازگشت زوار اظهار داشت: آمار ورودی زائران به کشور نسبت به روز‌های گذشته آمار افزایش چشمگیری داشته است.

او افزود: روز سه شنبه حدود ۱۴۹ هزار و دیروز نیز نزدیک به ۱۵۰ هزار زائر وارد کشور شده است.

مقبلی ادامه داد: دیروز ۱۲۰ هزار زائر با یک هزار و ۴۰۰ سرویس به استان‌های مقصد زائران انتقال داده شده است.

او اضافه کرد: همه امکانات برای انتقال زائرین در پایانه برکت مهران دیده شده و همه همکاران جهت انتقال زائران به مقصد خود در پایانه مستقر هستند.

سایت‌های اسکان اضطراری در مجاورت پایانه برکت مهران ایجاد شده است

احمد کرمی رئیس قرارگاه اربعین در مرز مهران گفت: از روز‌های گذشته موج بازگشت زوار آغاز شده و مهمترین تمهیداتی که برای محیط برگشت درنظر گرفته می‌شود.

او افزود: در درجه اول بحث تامین حمل و نقل است، برای حمل و نقل زوار در بخش حمل و نقل درون شهری ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از قبل هماهنگ شده که کار جابجایی زوار را به پارکینگ‌ها و پایانه برکت در حال انجام هستند.

کرمی تصریح کرد: در پایانه برکت نیز هم اکنون اتوبوس‌های برون شهری مستقر هستند.

او ادامه داد: سایت‌های اسکان اضطراری در مجاورت پایانه برکت ایجاد شده و همچنین زمینه اسکان زائران در مواکب و مساجد و فضا‌های عمومی سالن‌های ورزشی در مدارس درنظر گرفته شده و مشکل خاصی را نداریم.

کرمی افزود: در مسیر‌های تردد که پر ازدحام هستند حضور پلیس راه و دستگاه‌های امنیتی امنیت لازم را برای تردد ایمن زوار فراهم کرده اند.

اوتصریح کرد: در پیک جمعیتی در موج رفت جمعیت ۳۲۶ هزارنفری را در ۲۴ ساعت شاهد بودیم، امیدواریم بتوانیم در موج برگشت تهمیدات مناسبی در همه بخش‌ها برای زوار فراهم کنیم.

تردد بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۲۰۰هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران تردد داشتند که از این میزان تردد بیش از ۱۶۶هزار و ۳۹۳نفر وارد کشور و ۳۵هزار و ۳۵۴نفر از کشور خارج شدند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: روند ورود زوار به داخل کشور ادامه دارد و در این راستا استان ایلام و ستاد اربعین در آمادگی کامل است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: به رغم دو برابر شدن تعداد زائران در مرز مهران خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد و مشکلات نسبت به سال گذشته به حداقل رسیده است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: توسعه زیر ساخت‌ها استان، ایجاد تمهیدات ویژه لازم باعث شده تردد‌ها و خدمات در مرز مهران قابل قبول باشد.

استاندار ایلام به همدلی و همکاری اعضای ستاد اربعین استان ایلام اشاره کرد گفت: هم افزایی اعضای ستاد و خدمات رسانی، پراکنش تردد زوار و زودتر رفتن زائرین برای شرکت در مراسم اربعین باعث شده تردد روانی در مرز مهران داشته باشیم.

 

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ورود زوار به داخل کشور ادامه دارد/ پیش بینی بالغ بر ۱۱ هزار اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین/ تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران + تصاویر

رئیس ستاد اربعین استان ایلام افزود: خوشبختانه تردد در جاده‌های استان روان است و فقط شاهد ترافیک نیمه سنگین در محور مهران-ایلام-حمیل هستیم و اگر با ایجاد پل‌ها وتونل در مسیر زیرگذر ارغوان نبود شاهد مشکلات ترافیکی بودیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: امسال با جداسازی مسیر تردد اتوبوس‌ها از پایانه برکت و ایجاد کنار گذر شرقی و غربی باعث شده مشکلات ترافیک در مرز مهران نداشته باشیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه سوخت مورد نیاز زائران در کل استان فراهم شده است، گفت: استان برای خدمات رسانی به زائران در آمادگی کامل است و مشکل خاصی وجود ندارد.

او بیان داشت: در سطح شهر مهران ۵اکیپ ثابت و۲اکیپ سیار کار پایش اطلاع رسانی و ایمنی را در دستور کار خود دارند.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ورود زوار به داخل کشور ادامه دارد/ پیش بینی بالغ بر ۱۱ هزار اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین/ تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران + تصاویر

زائران برای استفاده از اتوبوس‌های بیابانی به مهران مراجعه نکنند

ابوالفضل کهزادی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: باتوجه به شروع موج بازگشت زائران از عتبات عالیات از زائران خواهشمندیم برای سوارشدن به اتوبوس بین شهری به پایانه برکت حدفاصل پایانه مرزی و پل زائر مراجعه کنند.

او افزود: اطلاع رسانی‌های لازم دراین خصوص با نصب بنر در محل پایانه مرزی با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان از جمله سازمان‌های اتوبوسرانی صورت گرفته است.

سرهنگ کهزادی بابیان اینکه هیچ گونه پایانه مسافربری برای استقرار اتوبوس بیابانی در داخل شهر مهران در نظر گرفته نشده است مطرح کرد:زائرانی که بدون اطلاع از این موضوع از مرز به شهر مهران بیایند؛ ناچاراً بایستی مجدداً به پایانه برکت برگردند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان تاکید کرد: رانندگان اتوبوس خط واحد که اقدام به جابجایی زائران از پایانه مرزی تا پارکینگ اربعین می‌کنندحق پیاده و رها کردن زائر در مقصد نامعلوم را ندارند.

موکب‌ها ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند

ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;گفت: با توجه به اینکه بهداشت مواد غذایی ارتباط مستقیمی با سلامت فرد دارد، موکب‌هایی که مواد غذایی را در بین زائران توزیع می‌کنند باید به طور کامل بهداشت را رعایت کنند تا زائران با بیماری خاصی مواجه نشوند.

او ادامه داد: با توجه به گرم بودن هوا و احتمال فساد مواد غذایی، از موکب‌هایی که در بخش تهیه و توزیع مواد غذایی گرم فعالیت می‌کنند خواهشمندیم مواد غذایی گرم و پخته شده را به مدت طولانی در فضای باز قرار ندهند

ناصری فر مطرح کرد: موکب‌ها باید پخت مواد غذایی را در محلی کاملا تمیز و بدون هیچ گونه آلودگی انجام دهند.

او بیان کرد: رعایت سلامت غذایی از جمله مهم‌ترین موضوعی است که موکب‌ها باید به آن توجه داشته باشند، از جمله اینکه هنگام سرخ کردن مواد غذایی به سلامت و تازه بودن روغن توجه لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: برای نگهداری غذای داغ بهتر است از ظروف آلومینیومی استفاده کنند، همچنین برای نوشیدنی‌های سرد، لیوان‌های پلی اتیلنی شفاف و برای مایعات گرم، لیوان‌های گیاهی و کاغذی مناسب‌تر است.

او افزود: گشت‌های نظارتی نیز همواره بر رعایت بهداشت توسط موکب‌ها نظارت خواهد داشت.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ورود زوار به داخل کشور ادامه دارد/ پیش بینی بالغ بر ۱۱ هزار اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین/ تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران + تصاویر

مرز شلمچه

 

افزایش حجم قطار و پرواز ها در ایام اربعین/ از سفرهای غیر ضرور پرهیز شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اکنون حدود هزار و ۳۰۰ زائر ایرانی در کشور عراق هستند.

او افزود : باتوجه به موج بازگشت زوار اربعین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه کردیم و از مردم تقاضا می شود از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین حجم قطار و پرواز ها را نیز در این ایام افزایش دادیم.

اسلامی بیان کرد: باتوجه به اینکه این همایش هرسال پر شور تر برگزار می شود باید توسعه زیر ساخت ها در این مسیرها انجام شود.

او با بیان اینکه در این ایام تنها مشکلی که برای زائران پیش آمد در کشور عراق بود، گفت: مردم با رعایت قانون و مقررات به همکاران ما در تسهیل تردد کمک کنند.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری/ ترافیک بازگشت از مهران نیمه سنگین است + فیلم و تصاویر

مراجعه ۲۳۰ هزار زائر به مراکز علوم پزشکی

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه ۲۳۰ هزار مورد مراجعه زائران به مراکز تحت نظر وزارت بهداشت در ایام اربعین ثبت‌شده است.

او افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ مورد منجر به بستری بیمار شده است و برای موارد مختلف بیمارستان‌هایی مشخص‌شده و در صورت لزوم افراد به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد افرادی که لازم بوده از عراق به بیمارستان‌های کشور منقل شوند زیاد نبوده و طبق توافقی که با عراق صورت گرفته زائرانی که در این کشور به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند معاف از پرداخت وجه هستند و رسیدگی به آن‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری/ تمام امکانات برای بازگشت زوار مهیا است + فیلم و تصاویر

کولیوند بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد زائران نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است رسیدگی به زائران به شکل مناسبی صورت می‌گیرد.

او عنوان کرد: تاکنون برخی بیماری‌هایی که کمتر در داخل کشور مشاهده‌شده بین نیز شناسایی‌شده است که به‌سرعت کنترل شد و هیچ مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: عمده بیماری‌ها به دلیل فصلی که در آن قرار داریم سرماخوردگی و آنفولانزا است و موردی که نیاز به مداخلات خاص داشته باشد مشاهده نکردیم.

۷۷ نفر از زائران اربعین جان خود را از دست داده‌اند

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین صبح امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: از ابتدای محرم تاکنون بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر حسینی از مرز‌ها خارج و به عراق سفر کردند و تاکنون حدود ۲ میلیون نفر به ایران بازگشتند. روند بازگشت زائران افزایش داشته است و از ساعت صفر بامداد تا ۸ صبح امروز حدود ۱۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

او ادامه داد: تمهیدات لازم برای تغذیه، اسکان و انتقال زائران برای شرایط ورود حداقل ۳۰۰ هزار زائر به مرز‌ها فراهم است و برای جمعیت بیشتر زائران هم تدبیر‌های لازم را داریم. اتوبوس‌های بین‌شهری، شهرداری‌های کشور و همچنین امکانات ستادکل نیرو‌های مسلح در مرز‌ها مستقر است تا بتوانیم خدمات مناسبی به زائران ارائه کنیم. اگر روند بازگشت زائران مثل امروز و روز‌های گذشته باشد، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه ۷۷ نفر از زائران جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بیش از نیمی از این افراد جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند بنابراین توصیه ما این است که کسانی که خودوری شخصی دارند، قبل از استراحت کافی حرکت نکنند. آرامش بیشتری داشته باشند تا به سلامت به کشور بازگردند.

جابجایی چهار میلیون جمعیت ظرف ۲۰ روز بین دو کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین خرمشهر در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان گفت: امسال هیچ مشکل و معضلی در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی وجود نداشته است.

او افزود: دلیل این امر این است که بعد از لطف خداوند، هم‌راستایی افکار، قدم‌ها، اراده‌ها و عمل کردن حول یک محور واحد و  به طور کلی هم افزایی و همکاری و همدلی  در موسم اربعین وجود داشته است.

وزیر کشور با اشاره به استقبال رو به رشد زائران برای مشارکت در مانور بزرگ اربعین  بر لزوم آسیب‌شناسی این  واقعه تاریخی تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر و دست کم نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر تعداد زائر اربعین افزوده شده است که این روند فزاینده و رو به رشد هر سال ادامه خواهد داشت و با وجود نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالقوه اربعین در عین حال باید آسیب‌شناسی هم شود.

رحمانی فضلی از سیلاب و اربعین به عنوان دو رویداد عظیم  مدیریت شده در کشور یاد کرد و افزود: موضوع سیل و اربعین به انسجام و وحدت ملی تبدیل شده است و این نوع مدیریت در جمهوری اسلامی باید به یک الگو تبدیل شود.

او افزود: اگر همین انگیزه در حوزه‌های اشتغال، تولید، سیاسی و فرهنگی وجود داشته باشد می‌توان امور را با سرعت بیشتری پیش برد.

وزیر کشور در ادامه عظمت رویداد اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: موضوع  اربعین به صورت جهانی و انسانی در قلب‌ها و فطرت پاک همه جهانیان تبلور پیداکرده و موضوع امام حسین(ع) فراتر از یک نگاه قومی، محلی، منطقه‌ای است.

رحمانی فضلی افزود: حقیقت  اربعین به طور حتم زمینه ظهور و بروز و جایگاه تجلی آن قلب‌های انسان‌ها است و حقانیت امام حسین (ع) تحقق شعار «هل من ناصر ینصرنی» بود و همه خدمات رسانان جزو ناصران و حامیان این حقیقت هستند.

او با یادآور شدن اینکه مقام معظم رهبری به ابعاد معنوی و فرهنگی اربعین تأکید بسیاری داشته‌اند، افزود: باید مقدمات برای تجلی حقیقت و واقعیت با  معرفی ابعاد فرهنگی فراهم شود چرا که ملت‌های بسیاری تشنه این حقایق هستند و باید با تلاش این موضوع هر ساله عظیم تر، باشکوه‌تر، معنوی تر، مؤثرتر و نافذتر پیش رود.

وزیر کشور در ادامه به برگزاری فصل جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دوره همه دشمنان به انتخابات به چشم یک چالش نگاه می‌کنند و تصور دارند که می‌توانند با نارضایتی‌ها حول محور انتخابات توطئه‌چینی کنند اما به طور قطع با وحدت مردم این حرکت را به یک حرکت انسجام بخش تبدیل خواهد شد.

حذف ویزا،مهمترین اقدام دولت برای مراسم اربعین

استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین  که در فرمانداری خرمشهربرگزارشد  با اشاره به اینکه حذف  ویزا مهمترین اقدام دولت برای مراسم باشکوه اربعین بودگفت: در طول این مدت تلاش کردیم که در کمیته های اربعین فعالیت ها را پیش ببریم و شرایط استان را به گونه ای ترتیب دهیم که زائران با دغدغه کمتر از پایانه های استان عبور کنند.

اسلامی وزیر راه و شهر سازی هم در این نشست گفت:تلاش میکنیم که مشکلاتی که امسال در بحث تردد زائران در آنسوی مرزهای کشور رخ داد تکرار نشود و با تدابیر ویژه بتوانیم همه عقب ماندگی های امسال را برطرف کنیم.

فرمانده مرزبانی خوزستان نیز با بیان اینکه  تا کنون از خروج ۱۸۳ نفر ممنوع الخروج جلوگیری کردیم گفت:در دو مرز شلمچه و چذابه یک میلیون و ۳۰۰هزار خروجی داشتم.

او ادامه داد:تا کنون ۵۵۰هزار زائر از پایانه های خوزستان وارد کشور شدند.

 در نشست ستاد اربعین که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اسلامی وزیر راه و شهرسازی ،سردار ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین کشور و شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد آخرین تحولات سفر اربعین و تمهیدات بازگشت زائران از مرزهای غربی به ویژه مرز بین المللی شلمچه بررسی گردید.

۲۸۰ هزار نفر دیروز از مرز‌های چهارگانه وارد کشور شدند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز با حضور در شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش‌هایی که دستگاه‌های اجرایی و به ویژه استانداران استان‌های مختلف و تمام نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نیروها داشتند، اکنون در شرایط خیلی مطلوب‌تر و مناسب‌تری در تردد زائران رسیدیم.

او افزود: سه روز است که ورودی‌های ما بیشتر از خروجی‌هایمان است و از مردم به ویژه زائران به سبب آنکه سفرشان را مدیریت کردند و به توصیه‌های ستاد اربعین گوش دادند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور ادامه داد: امید است در چند روز آینده نیز با مدیریت و پشتیبانی و خدماتی که فراهم شده، سفر زائران را به ویژه در ورودی‌ها با رعایت انضباط و نظم و گوش دادن به توصیه‌ها، به خوبی مدیریت کنیم.

رحمانی فضلی گفت: امروز در شلمچه هستیم. بیشتر برای گفتن خدا قوت به تمام کسانی که اینجا کوشیدند، آمدیم، سپس برای سرکشی به مهران می‌رویم.

او با تاکید بر اینکه از رسانه‌ها به طور واقعی تشکر می‌کنم، افزود: رسانه‌ها در این مدت کمک بسیار خوبی در تنظیم روابط ستاد و زائران اباعبدالله الحسین داشتند. این هماهنگی و همدلی میان تمام نیروهای درگیر در اربعین می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای کار کردن و تلاش و خدمت برای کشور باشد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دیروز از مرزهای چهارگانه ۲۸۰ هزار نفر به کشور وارد شدند و ۶۰ هزار نفر هم خروج کردند، عنوان کرد: روند خروجی‌ها از کشور رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید:جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها/ تردد روان در مرزهای چهارگانه کشور/ افزایش حجم موج بازگشت زائران/ تکذیب بسته شدن مرز شلمچه +فیلم و تصاویر

او گفت: پیش‌بینی ما این است که ظرف یکی دو روز آینده، خروجی‌هایمان بیشتر باشد که استانداران در این استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمام قد و با تمام تجهیزات در بحث خدمات‌رسانی به زائران تلاش می‌کنند.

ورود یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در خاک عراق

عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران گفت: بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در خاک عراق حضور دارند که در سه - چهار روز آینده وارد کشور خواهند شد.

او با بیان اینکه پیش‌بینی ما، ورود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر به کشور تا پیش از اربعین است، افزود: بیشترین ورودی‌ها از مرز مهران صورت خواهد گرفت که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را پذیرش خواهد کرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی، یادآور شد: ظرف چند روز آینده تا روز یکشنبه نقطه اوج سفر و بازگشت زائران به کشور را خواهیم داشت.

حسن‌نیا با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی بر سر راه تأمین سوخت وسایل نقلیه وجود ندارد، گفت: با توجه به تراکم جمعیت، زیرساخت‌هایی در پایانه‌های مرزی ایجاد خواهد شد که تا سال آینده مهیا و آماده بهره‌برداری می‌شود، این موضوع کمک بسیاری به امر سهولت در تردد زائران در سال‌های آینده خواهد بود.

تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین وزارت کشور ، با اشاره به روند بازگشت زائران به مرزهای کشور، گفت: روند بازگشت افزایش یافته است و تمام تدابیر لازم از جمله خدمت‌رسانی و جابه‌جایی زائران فراهم شده است.

او ادامه داد: امسال با همکاری زائران در بحث اربعین هیچ مشکل خاصی نداشتیم، در مرزهای کشور وضعیت از هر جهت نسبت به سال های گذشته بهتر بود.

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور گفت: اما در کشور عراق به دلیل ازدحام شدید در امر جابه‌جایی زائران مشکلاتی پیش آمده بود که ما شهرداری‌های کشور را بسیج کردیم و اتوبوس‌هایی را به خاک عراق برای حمل و نقل زائران فرستادیم.

ذوالفقاری افزود: برای شرایط غیرعادی در مرزها تدابیر لازم فراهم شده است، البته تاکنون نه در کشور ایران و نه در کشور عراق هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

پیش بینی بالغ بر ۱۱ هزار اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز در شلمچه، گفت: تمامی امورات طبق روال عادی در حال انجام است و غیر از وقفه‌ای که در خاک عراق نسبت به کمبودهایی که در بخش وسیله نقلیه روبرو بودیم در اربعین سال جاری زائران با مشکل خاصی مواجه نشدند.

او با بیان اینکه عملیات حجیم و پر حجم اربعین با کیفیت مناسبی صورت گرفت، افزود: کنترل ترافیک نیز توسط راهداری با همکاری پلیس راهور در حال انجام است و همه چیز به صورت منظم در حال صورت پذیرفتن است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمهیداتی که این وزارتخانه برای بازگشت زائران اندیشیده است، ادامه داد: بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران پیش‌بینی شده است که به صورت منظم از پایانه ها، به ستادهای معین و از آنجا به استان‌های مختلف زائران را منتقل می‌کنند.

وزرای کشور و راه وارد آبادان شدند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی لحظاتی پیش از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی (ره) به منظور بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه وارد آبادان شدند.

رحمانی فضلی و اسلامی در بدو ورود مورد استقبال استاندار خوزستان، فرماندار ویژه آبادان، فرماندار ویژه خرمشهر و زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفتند.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ورود زوار به داخل کشور ادامه دارد/ زائران برای استفاده از اتوبوس‌ به پایانه برکت مراجعه کنند + تصاویر

هدف از سفر وزیر کشور بررسی وضعیت خدمات‌دهی و تردد زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه و همچنین ارزیابی شرایط بازگشت زوار به داخل کشور از طریق این پایانه مرزی است.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ورود زوار به داخل کشور ادامه دارد/ زائران برای استفاده از اتوبوس‌ به پایانه برکت مراجعه کنند + تصاویر

 

مرز چذابه 

 

انتقال هوایی ۱۳۰ زائر مصدوم و بیمار به شهر‌های محل سکونت خود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از انتقال هوایی ۱۳۰ زائر مصدوم و بیمار به شهر‌های محل سکونت خود از ابتدای ماه صفر تاکنون خبر داد.

بهره مندی ۲۰ هزار زائر از خدمات پزشکی و درمانی در مرز چذابه

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره مندی ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی از خدمات پزشکی و درمانی در مرز چذابه خبر داد.

آخرین آمار تردد زائران از مرز چذابه

استقرار ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی چذابه برای جابجایی زائران

حال و هوای مواکب در مرز چذابه

حدود ۶۰ خودرو زائران اربعین در یک ساعت واژگون شد

رییس پلیس راه استان خوزستان گفت: حدود ۶۰ خودرو شخصی زائران اربعین حسینی در مسیر‌های منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه واژگون شد.

بازگشت ۱۶۰ هزار زائر به کشور/زائران اربعین حسینی زیر سایه امنیت تردد می‌کنند

فرمانده قرارگاه اربعین در پایانه مرزی چذابه از بازگشت حدود ۱۶۰ هزار زائر اربعین حسینی به کشور از طریق این پایانه مرزی خبر داد.

حرکت مردمی اربعین حسینی در سطح جهان بی نظیر است

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: استقبال گسترده مردم از راهپیمایی اربعین حسینی امسال جهان را شگفت زده کرد وحرکت مردمی در سطح جهان بی نظیر است.

او افزود: سپاه، بسیج و تمامی مجموعه‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پای کار هستند و نیرو‌های مسلح نیز در این زمینه تاکنون خدمات خوبی را به زائران ارائه داده‌اند.

شاهوارپور بیان کرد: جدای از تمام مجموعه‌های دولتی و نیرو‌های مسلح، نقش مردم در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برجسته‌تر است همچنین تعداد قابل توجهی چادر و پتو برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران در اختیار موکب‌ها در مرز‌های استان قرار داده شد.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری/ تمام امکانات برای بازگشت زوار مهیا است + فیلم و تصاویر

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت: علاوه بر برقراری نظم و امنیت در مرز‌های استان در زمینه اسکان، ترابری، درمان و اقدامات فرهنگی برای زائران اربعین اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است و در مسیر پایانه چذابه، اردوگاه ثامن الائمه و اردوگاه شهید محلاتی و در مسیر شلمچه اردوگاه شهید باکری پذیرای زائران سراسر کشور هستند.

این مقام مسئول گفت: در این اردوگاه‌ها زائران خارجی نیز اسکان داده شده اند و خدمات ارزنده‌ای به آن‌ها ارائه شده است.

بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از مرز چذابه

 حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با سفر به خوزستان از پایانه مرزی چذابه و روند تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان دیدن کرد.

او در این سفر در جریان آخرین اقدامات انجام گرفته در زمینه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی قرار گرفت و از نزدیک نحوه خدمت‌رسانی مواکب را بررسی کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین از زیرساخت‌های آماده شده در پایانه مرزی چذابه بازدید و با حضور در موکب‌های این مرز با زائران دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید جمعی از مدیران کشوری و استانی حسینعلی امیری را همراهی کردند.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری/ تمام امکانات برای بازگشت زوار مهیا است + فیلم و تصاویر

معاون پارلمانی رئیس جمهور وارد چذابه شد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور لحظاتی پیش وارد مرز چذابه شد تا از نزدیک شرایط عبور و مرور زائران اربعین حسینی و نحوه خدمات رسانی به آنان را مورد بررسی قرار دهد.

چذابه یکی از چهار مرز رسمی کشور است که زائران می توانند از طریق آن در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

تعداد زائران خارج شده از کشور از طریق پایانه مرزی چذابه در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

مرز خسروی 

 

ثبت نام ۵۷ هزار کرمانشاهی در سمانه سماح/ ثبت نام تا روز اربعین ادامه دارد

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: شمار زائرین اربعین در کرمانشاه نسبت به اربعین سال قبل ۶۵ درصد افزایش داشته است.

استقبال زائران اربعین از خسروی بی نظیر بود/بازگشت ۳۷ هزار زائر به کشور از طریق مرز خسروی

سردار علی اکبر جاویدان رئیس پلیس استان کرمانشاه در جلسه قرارگاه اربعین پلیس کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون ۱۴۶ هزار زائر از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی شده اند.

او ادامه داد: بدون شک اگر مسئولان استان مقداری تعامل خود را با طرف عراقی افزایش می‌دادند می‌توانیم ۳۰۰ هزار زائر را نیز از مرز خسروی عبور دهیم.

سردار جاویدان  بیان  کرد: با این حال تجربه امسال ثابت کرد که برای سال‌های اتی اگر توجه بیشتری به مرز خسروی صورت گیرد می‌توانیم حتی تا چند برابر ظرفیت امسال زائران را به کربلای معلی اعزام کنیم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از بازگشت ۳۷ هزار زائر به کشور از طریق مرز خسروی خبر داد و گفت: شب گذشته تا حدود ساعت یک بامداد نیز شاهد برگشت زوار از این مرز بودیم.

او  همچنین با اشاره به اهتمام پلیس برای تامین امنیت زائران و ارائه خدمات مطلوب به آنها، گفت: علاوه بر به کار گیری ظرفیت عظیمی از همکاران استان، حدود ۱۵۰۰ نفر از پلیس استان‌های سمنان، اردبیل، اصفهان، قزوین  نیز به عنوان نیروی کمکی در خسروی مستقر شدند.

سردار جاویدان در پایان با قدردانی از همکاران پلیس که به شکل شبانه روزی پای کار بودند، افزود: تک تک آن‌ها با نگاه اعتقادی و با عشق به امام حسین (ع) مشغول خدمت رسانی به زوار شدند و ماموریت اربعین را نه یک ماموریت اجباری بلکه ماموریتی قلبی می‌دانستند.

اسکان اضطراری بیش از ۴۰ هزار زائر اربعین

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر اربعین در اردوگاه‌های اسکان اضطراری و اماکن در اختیار هلال احمر خبر داد.

 او از اسکان اضطراری بیش از ۴۰ هزار و ۲۸۰ نفر در اردوگاه‌های اسکان، اماکن ورزشی، اماکن آموزشی و سایر فضا‌هایی که توسط هلال احمر تجهیز شده خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون از ازدحام جمعیت در اردوگاه‌ها کاسته شده است.

شفیعی آمار خدمات ارائه شده در حوزه امداد و نجات شامل حوادث جاده‌ای، ارائه خدمات در چادر‌های هلال احمر  را نیز ۴۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در بخش خدمات بهداشت و سلامت شامل تست قند خون  نیز بیش از ۱۳ هزار نفر از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آماده‌باش این جمعیت برای موج بازگشت زوار هم یاد کرد و گفت: ۱۸ پایگاه ثابت و موقت جاده‌ای در مسیر تردد زوار آمادگی کامل دارند.

اعزام بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی به کربلای معلی

 سردار محمدعلی نوری‌نژاد در بازدید از مرز خسروی، اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی از طریق مرز‌های چهارگانه عازم کربلای معلی شده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ادامه داد: در این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز پس از کسب توفیق زیارت به کشور بازگشته اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر با موج بازگشت زوار از مرز‌های خسروی، مهران، شلمچه و چذابه روبرو هستیم، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در این خصوص نداریم.

نوری‌نژاد همچنین از حضور ۲۴ ساعته پلیس در مرز‌های چهارگانه کشور خبر داد و گفت: خدمات‌رسانی نیروی انتظامی به زائران تا زمان بازگشت آخرین زائر از کربلای معلی ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در عین حال از زائران خواست تا در هنگام بازگشت با استراحت در موکب‌ها و توقفگاه‌های در نظر گرفته شده شیرینی و حلاوت این سفر پربار و معنوی را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

او گفت: طبق گزارش همکاران ما در پلیس راهور، طی روز‌های اخیر با افزایش سوانح رانندگی در جاده‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام روبرو بوده‌ایم که عمدتا نیز به خاطر خستگی و خواب‌آلودگی رخ داده است.

نوری‌نژاد در پایان، با تمجید از تلاش ماموران پلیس استان کرمانشاه در برقراری امنیت کافی برای زائرانی که مرز خسروی را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در این مرز فراهم و زائران مشکل چندانی برای ورود و خروج نداشته‌اند.

سانحه رانندگی جدی در مسیر زوار در استان کرمانشاه رخ نداده است

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت: برنامه ریزی لازم برای روان سازی ترافیک هنگام بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) در شهر‌های مسیر انجام گرفته است.

او  ادامه داد: نظر به اینکه معمولا در بازگشت میزان تردد‌ها در سطح شهر‌های استان نسبت به زمان رفت افزایش پیدا می‌کند پلیس راهور استان برای بازگشت زائران و برقراری امنیت ترافیکی آن‌ها طرح ترافیکی ویژه اجرا خواهد کرد.

سرهنگ شیری افزود: همکاری رانندگان در رعایت مقررات و توجه به علایم راهنمای راه‌ها و معابر و تردد از کمربندی شهر‌ها مطمئنا کمک بسیار شایانی به روانی ترافیک معابر شهری خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: خوشبختانه در ایام تردد زائران، سانحه رانندگی جدی و قابل ذکری در معابر شهر‌های مسیر زوار در استان کرمانشاه رخ نداده است.

او  در پایان و با اشاره به خستگی زائران اربعین حسینی هنگام بازگشت از این سفر معنوی توصیه کرد: پرهیز از عجله و شتاب، استراحت کافی در موکب‌های پیش بینی شده و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت برای رانندگان ضروری است.

پذیرایی بیش از ۱۰۰ هزار زائر حسینی

محسن رخصی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: این نهاد به منظور پذیرایی و خدمت رسانی از زائران حسینی شش موکب در استان برپا کرده است.

رخصی با بیان اینکه این موکب‌ها در شهر و شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب، حمیل، سرپل ذهاب و قصرشیرین برپا شده اند، افزود: پیش از این مقرر شده بود موکب‌های کمیته امداد کار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از بیست و سوم مهر ماه آغاز کنند که به دلیل حجم بالای زائرانی که مسیر تردد خود را کرمانشاه و مرز خسروی قرار داده بودند این موکب‌ها نیز کار خود را از ۱۰روز پیش آغاز کردند.

او با یادآوری اینکه موکب‌های این نهاد به صورت میانگین روزانه به ۱۰ هزار زائری که از استان کرمانشاه روانه کربلای معلی می‌شوند خدمت رسانی می‌کند، عنوان کرد: از ۱۰ روز گذشته تاکنون در موکب‌های کمیته امداد استان کرمانشاه از ۱۰۰ هزار زائر حسینی پذیرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه بیان کرد: موکب‌های این نهاد تا چهار روز بعد از گذشت مراسم اربعین و در مسیر بازگشت زوار نیز برقرار خواهند بود.

 به گفته رخصی، هم اکنون این نهاد دو محل برای اسکان و استراحت زائران در ابتدای شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی نیز تدارک دیده است.

نذورات ۳۵ میلیون تومانی خیرین به موکب منطقه دو

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه گفت: زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکنون بیش از ۳۵ میلیون تومان به پایگاه‌های این نهاد اهدا کردند.

 سید مهدی حجازی، رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در سال جاری بر روی زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: این نهاد در مسیر حرکت زائران حسینی (ع) در استان کرمانشاه پایگاه‌های جذب کمک مردمی برپا کرده است.

حجازی افزود: در این پایگاه‌ها صدقات و کمک‌های مردمی با عنوان "صدقه سفر در صفر "جمع آوری شده است.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون تومان صدقات و نذورات از سوی زائران به پایگاه‌های این نهاد اعطا شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه بیان کرد: این میزان نذورات و صدقات به خانوار‌های مددجو با اولویت خانوار‌های دارای فرزند یتیم و محسنین اهدا شده است.

اعزام دو گروه نمایشی استان کرمانشاه به عراق

 محمدرضا درند رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان کرمانشاه گفت: پس از استقبال گسترده مردم از اجرا‌های اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی و تعزیه «پیاده راه عشق» در شهرقصرشیرین و مرز خسروی که به مناسبت پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار شد توانستیم طی رایزنی‌هایی که با کشور عراق انجام دادیم دو گروه جهت اجرای نمایش‌های «حرف‌های گفتنی» و «آنجا که عشق حرف اول است» راهی کشور عراق شوند.

درند با بیان اینکه این نمایش‌ها در مسیر حرکت مردم به شهر‌های زیارتی اجرا خواهند شد، افزود: اجرای ۹ اثر در شهر‌های قصر شیرین و مرز خسروی در طول مسیر زائرین کربلا بسیار کار ارزشمندی است و هنرمندان ارزشی تئاتر استان همواره حضوری فعال در موضوعات مهم داشته‌اند.

او در پایان اضافه کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی تاکنون برنامه‌هایی، چون برگزاری همایش تئاتر خیابانی پاسداران ولایت، تئاتر خیابانی قرآن و عترت و اجرا‌های روز قدس و.. داشته‌ایم و برگزاری این سوگواره نشان از حضور فعال دفتر تئاتر خیابانی و هنرمندان این شهر دارد.

درند در پایان اظهار امیدواری کرد که این انجمن بتواند این سوگواره را در سطح ملی و حتی بین‌المللی برگزار کند.

در حال تکمیل..

برچسب ها: اربعین 98 ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
جابر
۲۳:۰۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
جناب وزیر کشور بابت قطع به موقع یارانه ۴۵ تومنی از شما متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
اي كاش ميتونستيم در كنار اين حضور بزرگ به هر خانواده يك كتاب نيز هديه كنيم و انها به خوندن كتاب نيز ترغيب شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
فقط خدا قوت میگم به مرزبانان عزیزمان که امسال عاشقانه در خدمت زوار آقا امام حسین (ع) بودند انشالله موفق و موید به تاییدات الهی باشن افتخار کردم به وجودشون