حاتمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی در انتظار تصویب «پاستور نشین‌ها»

رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: اگر دولت و مجلس مساعدت کنند؛ قشر آسیب پذیر، پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی و مشاوره خواهند داشت.

جلیل نژاد/ امیدواریم طرح پوشش بیمه پایه روانشناسی برای اقشار آسیب پذیر به تصویب دولت برسد/ پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی و مشاوره نیازمند سوبسید دولت است/ پوشش بیمه‌ای پایه روانشناسی و مشاوره از نظر اقتصادی به نفع بیمه‌ها نیستمحمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: بیمه خدمات سلامت اجتماعی، روانشناسی و مشاوره یکی از نیاز‌های اساسی جامعه است و در حال حاضر بیمه‌های تکمیلی و بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح، خدمات سلامت اجتماعی مانند روانشناسی و مشاوره را پوشش می‌دهند.

او با اشاره به علل نبود پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی و مشاوره بیان کرد: به دلیل آنکه تعرفه روانشناسی و مشاوره بالاست از نظر اقتصادی پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی و مشاوره بار مالی بسیاری به بیمه‌های پایه تحمیل می‌کند و به همین دلیل پوشش بیمه‌ای این خدمات به نفع بیمه‌های پایه نیست.
بیشتر بخوانید: قیمت‌هایی که مردم را از مشاوره پشیمان می‌كند‌/ خدمات روان درمانی و مشاوره از فهرست بیمه خارج شد

پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی در انتظار تصویب دولت

حاتمی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی و مشاوره نیاز به یارانه دولت دارد، گفت: طرحی به دولت با همکاری وزارت بهداشت داده‌ایم که خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار گیرد و اگر دولت این طرح را تصویب و مجلس برای اجرای آن مساعدت کند؛ قشر آسیب پذیر پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی و مشاوره خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بیان کرد: پیشنهاد ما این است که قشر آسیب پذیر ارگان‌هایی، چون تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی بنیاد شهید و از این قبیل نهاد‌ها نیازمند پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت اجتماعی از جمله خدمات روانشناسی و مشاوره هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار