کام تلخ تاک‌داران خرم‌دره‌ای از پایین بودن قیمت کشمش تیزآبی

قیمت پایین کشمش تیز آبی شیرینی آن را در كام تاكداران خرمدره ای تلخ كرده است.

کام تلخ تاک‌داران خرم‌دره‌ای از پایین بودن قیمت کشمش تیزآبیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،کشمش جزو محصولات کشاورزی است که هر ساله بخش قابل توجهی از صادرات محصولات کشاورزی  این شهرستان را به خود اختصاص می‌دهد.
 
در حال حاضر عمده انگور تولید شده در شهرستان‌های ابهر  وخرم‌دره به صورت تیزآب است که متاسقانه به علت پایین بودن قیمت این محصول کشاورزان منطقه با  مشکلاتی مواجه شده‌اند، کشاورزانی که یک سال چشم به خوشه‌های انگور دوخته‌اند تا حاصل دسترنج خویش را ببینند.
 
یکی از کشاورزان خرمدره‌ای به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می گوید: بطور تقریبی روزانه ۳۰ جعبه برداشت انگور داریم، اما از آنجایی که قیمت خرید پایین است برای ما کشاورزان به هیچ وجه به صرفه نیست.

او افزود: علاوه بر هزینه‌های جاری، روزانه ۱۵۰ الی ۱۶۰ هزار تومان هزینه دستمزد کارگران است این مبلغ نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

گل محمدی کارشناس جهاد کشاورزی خرمدره به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با اشاره به سطح زیر کشت ۲۷۰۰ هکتاری این محصول گفت: پیش بینی می‌شود بطور متوسط از هر هکتار ۱۶ تن محصول انگور برداشت شود.

گل محمدی ادامه داد: به جهت حمایت از تاکداران، باید اقدامات لازم برای خرید تضمینی از کشاورزان به عمل آورند.

او افزود:پیش بینی می‌شود امسال در شهرستان خرمدره بیش از ۹ هزار تن محصول کشمش تیزابی فرآوری شود، اما نبود ثبات قیمت در بازار و ارزان بودن این محصول موجب شده تا کشاورزان برای فروش محصولاتشان با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

حدود ۷۰ درصد از انگور برداشت شده به کشمش تیزاب تبدیل می‌شود و باقی محصول برای تولید شیره و فروش بصورت تازه خوری روانه بازار میشود. (نریشن) کشمش تیزابی محصول پرطرفداری در بازار‌های داخلی و حتی خارجی است، اما نبود مدیریت صحیح در خرید این محصول از کشاورزان موجب نارضایتی تولیدکنندگان از قیمت پایین این محصول شده است.
 
انتهای پیام/ن
 

برداشت انگور از تاکستان های شهرستان خرمدره

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.