وزیر صمت:

ساخت ۲۰۰ کشتی باری هدف‌گذاری شد/ تعمیرات کشتی‌ در خارج از کشور ممنوع است

رضا رحمانی گفت: در برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورو هدف گذاری شده است.

ساخت ۲۰۰ کشتی باری هدف‌گذاری شد/ تعمیرات کشتی‌ در خارج از کشور ممنوع استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،  رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بررسی روند فعالیت در شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) بوشهر، گفت: طراحی، ساخت، انتقال و نصب سکو‌های گازی به دست متخصصان داخلی دستاورد مهمی است که اکنون در این شرکت شاهد آن هستیم.

او همچنین با اشاره به حوزه کشتی سازی شرکت صدرا، افزود: در این حوزه شناور‌هایی با ظرفیت بالا ساخته می‌شود شناور‌هایی که بالای ۱۰۰ هزار تن ظرفیت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، صنایع دریایی را یکی از صنایعی عنوان کرد که در حد خودش به آن توجه نشده در صورتی که دستاورد‌های خوبی داشته است.


بیشتر بخوانید: فروش محصولات پتروشیمی شبه خام فروشی است/ رونق تولید داخلی بیکاری جوانان را برطرف می‌کند


رحمانی ادامه داد: در گذشته ۹۰ درصد کشتی‌های ما برای خدمات و تعمیرات به آن سوی خلیج فارس می‎رفتند، اما با برنامه‌ای که از پارسال اجرا شد، دست‌کم ۸۰ درصد این فعالیت‌ها در داخل صورت می‌گیرد و تعمیرات کشتی‌ها در خارج از کشور را ممنوع کرده‌ایم.

او گفت: امروز از دو واحد کشتی سازی بازدید کردیم که اظهار رضایت کردند و گفتند سفارش‌های خوبی داشته‌اند و امسال بیش از صد کشتی تعمیر کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از این واحد‌ها اعلام کرد امسال ۶۰ نیرو جذب شده‌اند و صد نفر هم در حال جذب هستند.

رحمانی ادامه داد: در برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورو هدف گذاری شده است که این امر ظرفیت کشتی سازی داخلی را تقویت می‌کند.

او بیان کرد: با این کار، برآورد شده ۶۰ هزار نفر شغل مستقیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر غیر مستقیم ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وجود هزاران کیلومتر ساحل در کشور و توان مهندسی و فنی کنونی، فرصتی است برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی.

رحمانی گفت: بوشهر می‌تواند نمونه‌ای برای حوزه توسعه صنایع دریایی باشد و آن را به استان‌های ساحلی مان معرفی کنیم.

او همچنین افزود: در داخل کشور بسیاری از مجموعه‌ها به عنوان پیمانکار با صنایع دریایی کار می‌کنند که اگراین صنایع گسترش یابند فرصت کار برای این فعالیت‌های مرتبط با آن‌ها نیز فراهم می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: شرکت‌های داخلی نیز اقبال نشان داده اند که از داخل نیازشان را تامین کنند. به نظر می‌رسد جز موارد خاص، دیگر نیازی به شرکت‌های خارجی ندارند و عمده نیاز‌ها را می‌توانند از داخل تامین کنند.

انتهای پیام/ک

تعمیرات کشتی‌ها در داخل انجام می‌گیرد

برچسب ها: صنعت ، وزیر صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.