منطقه کاشان حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان گفت:حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی در منطقه کاشان وجود دارد که این واحدهای تولیدی ظرفیت بیش از ۱۰۰ میلیون متر مربع تولید فرش را در طول سال را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمود تولایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه کاشان رتبه اول کشور را به نسبت کارگران به جمعیت دارد، اظهار داشت: منطقه کاشان اقتصادی‌ترین و کارگریترین منطقه ایران است.

او با اشاره به تلاش‌های فراوان صاحبان واحد‌های تولیدی-صنعتی منطقه کاشان برای عدم تعطیلی واحد‌های خود ابراز داشت: هر چند تحریم‌های استکبار جهانی، اقتصاد کشور را تهدید می‌کند، اما با تلاش‌های صورت گرفته سعی شده است واحد‌های تولیدی منطقه کاشان کمترین ضربه را متحمل شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با بیان اینکه این چند سال اخیر از جمله پرکارترین زمان‌های فعالیت این اتاق بوده است، تصریح کرد: سعی کرده ایم با پیگیری مسائل مختلف و مشکلات واحد‌های تولیدی-صنعتی کاشان زمینه مناسبی را برای فعالیت‌های آن‌ها مهیا کنیم.

او لزوم به روز رسانی تجهیزات، دستگاه‌ها و امکانات واحد‌های تولیدی-صنعتی کاشان را جز ضرورت‌های این واحد‌ها دانست و تصریح کرد: در زمینه موارد آموزشی هم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برای صنعتگران، بازرگانان و علاقمندان و با تدریس بهترین اساتید ملی در حوزه‌های مختلف زمینه به روز رسانی اطلاعات شرکت کنندگان در این دوره‌ها را فراهم آورد.


تولایی از حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی در منطقه کاشان خبر داد و تاکید کرد: این واحد‌های تولیدی ظرفیت بیش از ۱۰۰ میلیون متر مربع تولید فرش را در طول سال را دارند.


او با بیان اینکه حدود ۲۰هزار نفر در واحد‌های تولید فرش ماشینی منطقه کاشان اشتغال دارند، ابراز داشت: بخش عمده‌ای از تولیدات این واحد‌ها علاوه بر مصرف داخلی به کشور‌های خارجی هم صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با بیان اینکه تولید برخی واحد‌ها به دلیل شرایط مختلف تولید کاهش یافته است، اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات پیش روی صنعتگران و با توجه به کاهش تولید، سعی شده است که این واحد‌ها تعطیل نشود.


او با اشاره به روند طولانی اداری برای احداث محل دائمی نمایشگاه‌های کاشان افزود: علت اصلی این تاخیر، بروکراسی‌های اداری طولانی در استان اصفهان و کاشان و همچنین عدم هماهنگی ادارات و نهاد‌های مربوط بوده است.

تولایی از اختصاص ۱۵ هکتار زمین برای ساخت محل دائمی نمایشگاه‌های کاشان خبر داد و تصریح کرد: این زمین با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال خریداری شده است.

انتهای پیام/م

 

اشتغال حدود ۲۰هزار نفر در واحدهای تولیدی فرش ماشینی منطقه کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.