در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی صورت گرفت؛

سوگواره‌ی استانی "چمرگه" در لرستان برگزار شد

همزمان با سوگواری ماه‌های محرم و صفر، سومین سوگواره استانی"چمرگه" به همت انجمن موسیقی لرستان و با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، همزمان با سوگواری ماه‌های محرم و صفر، سومین سوگواره استانی"چمرگه" به همت انجمن موسیقی استان لرستان و با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خرم آباد برگزار شد.

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، سومین سوگواره استانی"چمرگه" یادواره زنده یاد استاد شاهمیرزا مرادی به همت انجمن موسیقی استان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد.

این سوگواره در سه بخش سرنانوازی مقام‌های سوگ از جمله «چمری»، «رارا ««سحری»، «پاکتلی»، «دنگ دال» و «هه‌رو هه‌رو»، نوحه‌سرایی با گویش‌های لری، لکی و بختیاری و مقاله‌نویسی برگزار گردید.

امین عباسیان، رییس انجمن موسیقی استان در این سوگواره ضمن تشکر از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: هنرمندان موسیقی لرستان همواره در ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری ائمه معصومین (ع) ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان داده و در این سوگواره نیز مقام‌های سوگ را به اجرا می‌گذارند.

او  افزود: موسیقی همواره در سور و سوگ مردم این دیار تسلی بخش روح لطیف مردم لرستان بوده و هنرمندان موسیقی همیشه از جایگاه خوبی در بین مردم برخوردار بوده اند.

انتهای پیام/ب

برگزاری سوگواره‌ی استانی "چمرگه" در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.