معاون استانداری:

۲ طرح فناورانه در کهگیلویه و بویراحمد در شرف اجرایی شدن

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری گفت: 2 طرح فناورانه دانش بنیان"تولید آفت کش های گیاهی و طرح تولید داروهای دامی" با منشاء گیاهی را جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حشمت الله صمیمی دوست سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری افزود: این طرح‌ها جزو ۳۱ طرح فناورانه ارائه شده از طرف جهاد دانشگاهی به مقام معظم رهبری و مورد تایید و تاکید ایشان بوده که تسهیلات مورد نظر را صندوق توسعه ملی به آن‌ها اختصاص داده است.

او از اجرایی شدن این طرح‌ها توسط جهاد دانشگاهی استان با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز ذخائر زیستی و ژنتیک جهاد دانشگاهی به عنوان تیم تحقیق و توسعه، در شهرستان گچساران خبر داد و اصافه کرد: هزینه سرمایه گذاری در طرح دانش بنیان تولید آفت کش‌های گیاهی ۲ میلیارد تومان است.

او افزود: ظرفیت تولید طرح ۱۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۲۰نفر را به صورت مستقیم ایجاد می‌کند.

صمیمی دوست میزان سرمایه گذاری طرح تولید دارو‌های دامی با منشاء گیاهی را ۵.۵ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: از این مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی تامین و یک میلیارد تومان دیگر از محل استانی (محل اوراق اسناد خزانه سال ۹۷) توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین و به جهاد دانشگاهی استان، تخصیص یافته است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری استان ظرفیت تولید این واحد در سال را ۶۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

او مجری این طرح‌ها را جهاد دانشگاهی استان نام برد و گفت: با اجرای طرح‌های دانش بنیان تولید آفت کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های گیاهی، مصرف آفت کش‌ها و آنتی بیوتیک‌های شیمیایی از مدار خارج می‌شوند.

صمیمی دوست بیان کرد: اجرای طرح تولید آنتی بیوتیک‌های گیاه پایه نیاز به تولید گوشت سبز در کشور و استان را رفع خواهد کرد و دیگر مردم نباید به خاطر مصرف گوشت سفید و قرمز نگران باشند.
وی با بیان اینکه این دو طرح نمونه داخلی در کشور ندارند، اضافه کرد: این طرح‌ها تا ۱۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسند.
صمیمی دوست افزود:این نشست بنا به دستور ویژه استاندار و در راستای رفع مشکلات این دو طرح تولیدی تشکیل شد.

او گفت: باتوجه به کمبود زمین جهت اجرای این طرح ها، شرکت شهرک‌های صنعتی قطعه زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع از زمین‌های باز پس گیری که سرمایه گذار در طول ۲۰ سال گذشته توان اجرای طرح در آن را نداشت، در اختیار متقاضی این طرح‌ها قرار داده است.
صمیمی دوست بیان کرد: با دستور ویژه استاندار به شرکت شهرک‌های صنعتی مبنی بر استفاده بهینه از زمین‌های بلااستفاده در شهرک‌های صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی ساماندهی در خصوص زمین‌هایی که متقاضی توان اجرای طرح در آن‌ها را ندارد را در دستور کار قرار داده است.
او ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در این راستا، اضافه کرد: تمام تخفیفات لازم به سرمایه گذار که جهاد دانشگاهی استان است از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود.
 
انتهای پیام/ک

اجرای ۲ طرح فناورانه در کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها: محیط زیست ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.