عطر خدمت از استان مرکزی تا طریق عاشقی

به همت موکب داران استان مرکزی در عراق ۸ میلیون پرس غذا بین زائران اربعین توزیع شده است.

عطر خدمت از استان مرکزی تا طریق عاشقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛امیدی ،دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: ۴۵ موکب استان مرکزی مستقر در کشور عراق تاکنون ۸ میلیون پرس غذا تهیه و بین زائران اربعین توزیع کرده است.
امیدی افزود: توزیع پنج میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی از سوی موکب‌های استان مرکزی در عراق برنامه‌ریزی شده بود که این مهم تاکنون به بیش از هشت میلیون پرس غذا رسیده است.
وی ادامه داد: ۴۵ موکب از سوی ستاد اربعین استان مرکزی برای خدمات‌رسانی به زائران حرم حسینی در آیین پیاده روی اربعین در شهر‌های نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا، کاظمین و مسیر پیاده‌روی نجف اشرف تا کربلا مستقر شده و تا سه روز بعد از اربعین نیز به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

توزیع سه میلیون پرس غذای گرم در مواکب استان مرکزی

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار داشت: ۲۲ موکب نیز در نقاط مختلف استان مرکزی از زرندیه تا توره شهرستان شازند با ظرفیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم برای زائران حرم حسینی که از این استان به سمت پایانه مرزی مهران در حرکت هستند برنامه‌ریزی شده بود، اما تا کنون بیش از سه میلیون پرس غذای گرم بین زائران توزیع شده است.
امیدی بیان کرد: تا کنون ۷۰ هزار نفر از نقاط مختلف استان مرکزی با ثبت‌نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند و این آمار رو به افزایش است.
وی افزود: یک گروه خدمات شهری با تمامی تجهیزات مورد نیاز از قبیل آمبولانس، ماشین‌آلات خدماتی حمل پسماند، تانکر آب و ۳۰ پاکبان در شهر نجف و یک گروه دیگر به همراه ۵۰ پاکبان در شهر مهران به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: ۱۴ کمیته تخصصی پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، اطلاعاتی، حمل و نقل و سوخت، مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، خدمات شهری، فرهنگی و آموزشی، اعزام، بانوان و جوانان و اتباع خارجی برای ارائه خدمات‌رسانی هر چه بهتر برای زائران اربعین حسینی در ستاد اربعین استان مرکزی تشکیل شده است.
سال گذشته بیش از ۵۸ هزار نفر از استان مرکزی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

انتهای پیام / الف

برچسب ها: اربعین ، موکب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.