در برنامه گفت و گوی ویژه خبری قم مطرح شد؛

وضعیت نامطلوب شهر قم در مناسب سازی برای معلولان

سرپرست اداره کل بهزیستی قم گفت:تنها ۱۲ دستگاه اجرایی قم در مناسب سازی شهری برای معلولان نمره قبولی می گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، دکتر هادی کریمی اصل  در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز قم  ضمن گرامیداشت  ۲۳ مهر روز جهانی عصای سفید گفت: وضعیت کلی شهر قم را از نظر مناسب سازی برای معلولان نامطلوب توصیف کرد.

او افزود: براساس ارزیابی‌های سالانه در جشنواره شهید رجایی از هفتاد دستگاه اجرایی مرتبط با این مهم تنها حدود ۱۲ دستگاه نمره کامل می گیرند.

کریمی  تصریح کرد: نیمی دیگر از این دستگاه‌ها حدود ۸۰ درصد و مابقی کمتر از ۵۰ درصد اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده اند.

سرپرست اداره کل بهزیستی تعداد نابینایان استان را ۱۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: اقدامات انجام شده مذکور اقدامات داخلی هرسازمان و نهاد بوده و ضروری است در تمام شهر این اقدامات دنبال شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: مناسب سازی محیط برای نابینایان و معلولان در همه طراحی‌های شهرداری لحاظ شده است و شهرداری قم در این راستا حرکت خواهد کرد.

سامع عنوان کرد در ۷۰ درصد پیاده رو‌های اصلی مناطق یک چهار و هفت شهرداری قم مناسب سازی برای این قشر با تعبیه مسیر‌های ویژه سنگفرش شده انجام شده است، اما برای معابر فرعی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

او با اشاره به اینکه بودجه‌های لازم برای احداث مسیر‌های ویژه در معابر فرعی درنظر گرفته شده است افزود به دنبال آن هستیم تمام این مسیر‌ها از منازل نابینایان تا ایستگاه اتوبوس.

پل‌های عابر پیاده و رمپ‌های ورودی به ادارات به طور کامل ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ش

وضعیت  شهر قم در مناسب سازی برای معلولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار