سخنگوی هواپیمایی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

صدور ۱ هزار و ۴۸۰ مجوز پرواز فوق العاده برای ایام اربعین

جعفرزاده گفت: برای تسهیل در جا به جایی زائران تا به امروز ۱ هزار و ۴۸۰ مجوز پرواز فوق العاده به نجف و بغداد صادر شده است.
 
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نظارت‌ها بر روند فروش تمامی بلیت پرواز‌های اربعین از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بسیار دقیق است گفت: خوشبختانه تا به امروز آماری از تخلفات شرکت‌های هواپیمایی به ما اعلام نشده و در مقایسه با سال‌های گذشته میزان تخلفات بسیار پایین است.

او افزود: نیمی از پرواز‌های رفت اربعین تا به امروز انجام شده و اوج ترافیک در پرواز‌های رفت بین تاریخ ۲۰ تا ۲۳ مهرماه بود که شاهد ترافیک بالایی در پرواز‌ها بودیم.

جعفرزاده تصریح کرد: ترافیک در پرواز‌های برگشت ایام مربوط به بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ مهرماه است که در این ایام شاهد ترافیک بسیار بالایی در پرواز‌های اربعین خواهیم بود.
بیشتر بخوانید:بازگشت اتوبوس‌ها به چرخه ناوگان اربعین / ترافیک در مرز‌های منتهی به عراق روان شده است
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم مجوز پرواز‌های فوق العاده‌ای برای جا به جایی زائران صادر کنیم گفت: به دلیل آنکه میزان استقبال زائران در ایام اربعین بسیار بالا بود بنابراین شرکت هواپیمایی تا به امروز ۱ هزار و ۴۸۰ مجوز پرواز‌های فوق العاده برای اربعین صادر کرده است.

او توضیح داد: خوشبختانه در این ایام نظارت‌ها و بازرسی‌ها تشدید شده و با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها سعی کرده‌ایم مانع ورود دلالان و واسطه گران به این بازار شویم.

جعفرزاده افزود: اجازه نداده‌ایم تا به امروز دلال بازی و یا سوء استفاده‌ای توسط واسطه گران برای پرواز‌های اربعین ایجاد شود و با فروش اینترنتی از طریق سایت خود شرکت‌های هواپیمایی این موقعیت را برای دلالان بسته‌ایم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: فرودگاه امام خمینی رکورد دار پرواز‌های اربعین است و تمامی پرواز‌ها از ترمینال ۱ انجام  و تنها پرواز العراقیه در ترمینال سلام انجام می‌شود.

او افزود: قیمت بلیت پرواز‌های رفت و برگشت در اربعین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و این نرخ برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهرماه است؛ بنابراین زائران سعی کنند این بلیت‌ها را از دفاتر و آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز تهیه کنند تا دچار مشکل برای پرواز نشوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار