بارش‌های پاییزه استان مرکزی بیشتر از حد معمول

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش‌های پاییزه استان مرکزی از اواخر مهرماه جاری تا نیمه آذرماه امسال بیشتر از حد معمول پیش بینی شده است.

بارش‌های پاییزه استان مرکزی بیشتر از حد معمولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ بهاروند، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه بارش‌های پاییزه استان از اواخر مهرماه جاری تا نیمه آذرماه امسال بیشتر از حد معمول پیش‌بینی شده‌است گفت: وضعیت هوای استان مرکزی در هفته جاری برای همه مناطق این استان به صورت گاهی رگبار، رعد و برق یا بارش باران و احتمال افزایش موقتی سرعت وزش باد پیش‌بینی شده‌است.

بهاروند ادامه داد: احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد و کشاورزان باید در برداشت محصولات بهاره مانند لوبیا، یونجه و ذرت اقدام کنند و محصولات باغی نیز هرچه سریعتر به انبار‌ها و سردخانه‌های استاندارد منتقل شود و بارندگی‌های هفته جاری فرصت خوبی برای کاشت به موقع گندم و جو دیمی نیز است.

او تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های این استان از ۱۵ آذرماه تا اسفندماه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده‌است، اما در اسفندماه نیز بارش‌ها نرمال می‌شود.

او ادامه داد: دمای هوای استان مرکزی تا آبان‌ماه نیم تا یک و نیم درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و در آذرماه و دی‌ماه تعدیل و به وضعیت نرمال می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد روز‌های آلاینده در ماه‌های آذر و دی در استان مرکزی به ویژه در شهر‌های صنعتی از جمله اراک و ساوه افزایش می‌یابد.

بهاروند افزود: پیش‌بینی شده دمای هوای استان مرکزی از ۱۵ آبان‌ماه به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد.

انتهای پیام/ ر

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.