مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

هنر سرمایه‌ای عظیم برای انتقال داشته‌های فرهنگی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنر سرمایه‌ای عظیم برای انتقال داشته‌های فرهنگی از نسلی به نسل دیگر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در سومین سوگواره استانی "چمرگه" که به مناسبت ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد، گفت: هنر سرمایه‌ای عظیم برای انتقال داشته‌های فرهنگی از نسلی به نسل دیگر است.
احمد حسین فتایی  ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، ابراز داشت: بنا بر تعریف، فرهنگ مجموعه‌ای از میراث معنوی یک قوم یا ملت است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و هنر سرمایه‌ای عظیم برای انتقال داشته‌های فرهنگی از یک نسل به نسل دیگر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: ما در لرستان از ظرفیت‌های معنوی بسیاری برخوردار هستیم و یکی از این ظرفیت‌ها موسیقی لرستان است که هم در مراسمات شادی و هم در ایام سوگواری جزء آیین و رسومی است که اجرا می‌شود و این جشنواره فرصتی برای عرض ارادت هنرمندان موسیقی به ائمه و اهل بیت (ع) است.

او  ادامه داد: یکی از شاخصه‌های بارز هنرمند، علاوه بر خلق زیبایی، مردم داری و در کنار مردم بودن است و همین موضوع سبب ماندگاری هنر و هنرمند می‌شود.

فتایی در پایان با اشاره به مشکلات موجود در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد، گفت: مرمت و بازسازی این سالن از مهمترین خواسته‌های جامعه فرهنگ و هنر خرم آباد و استان است که بنا بر برنامه ریزی‌های صورت گرفته، انشاالله طی یک سال آینده بازسازی و با امکانات بروز تجهیز خواهد شد.

انتهای پیام/ب

هنر سرمایه‌ای عظیم برای انتقال داشته‌های فرهنگی از نسلی به نسل دیگر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.