مدیرکل حج و زیارت استان سمنان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۲۸ هزار زائر اربعین در سامانه سماح

خلیل دلپاک گفت: تا کنون ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر از استان سمنان در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خلیل دلپاک مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر از شهر‌های مختلف استان سمنان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند گفت: امروز آخرین روز ثبت‌نام در سامانه سماح است و افرادی که تمایل به حضور در این مراسم معنوی رادارند حداکثر تا پایان امروز قادر به ثبت‌نام خواهند بود.

او با بیان اینکه زائران می‌بایست به این نکته نیز توجه داشته باشند که مهلت قانونی رایگان بودن ویزا و عوارض خروج برای مرز زمینی تا ۳۰ ماه صفر است افزود: توصیه می‌شود به‌منظور بهره‌مندی از خدمات بیمه حتماً زائران قبل از سفر در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه هشت هزار و ۹۰۲ زن و ۱۴ هزار و ۴۸۹ مرد از استان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اند تصریح کرد: با توجه به‌رایگان بودن ویزا امسال با استقبال گسترده‌ای از حضور اقشار مختلف مردم مواجه هستیم به‌نحوی‌که به نسبت سال قبل حدود سه برابر رشد داشته است.

دلپاک در ادامه گفت: هشت هزار و ۷۴۳ نفر از شاهرود، هفت هزار و ۸۴۳ نفر از سمنان، چهار هزار و ۸۴۳ نفر زا دامغان و پنج هزار نفر از گرمسار و مابقی از دیگر شهر‌های استان برای حضور در این مراسم معنوی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

او بیان اینکه رعایت نکات ایمنی هنگام تردد به‌صورت پیاده از الزامات این سفر معنوی است، افزود: با توجه به غبار و برودت هوا به زائران همراه داشتن ماسک و لباس گرم توصیه می‌شود و همچنین بهتر است زائران از اعتماد به افراد ناشناس خودداری و مدارک خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

انتهای پیام / ر

امروز آخرین روز ثبت‌نام در سامانه سماح است

برچسب ها: اربعین 98 ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.