مصرف باتری شدید دستیار صوتی گوگل دردسر‌ساز شده است

کاربران از مشکل جدید بی‌خوابی مزمن دستیار صوتی در دستگاه‌های اندرویدی خود به گوگل انتقاد کردند.

دردسرهای بی‌خوابی مزمن دستیار صوتی گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعضی از کاربران اندروید اخیرا یک مشکل را درباره دستیار صوتی گوگل گزارش کرده‌اند؛ به گفته آن‌ها این مشکل باعث می‌شود که صفحه نمایش دستگاه آن‌ها به طور نامحدود پس از شنیدن عبارت بیدارباش "Hey Google" روشن بماند. این مسئله باعث می‌شود باتری این کاربران به دلیل باز بودن گوشی سریع‌تر از گذشته خالی شود. علاوه بر آن نیز این اتفاق روی سلامت نمایشگر نیز تاثیرات بسیار مخربی می‌گذارد.

این مسئله می‌تواند برای کسانی که دستگاه‌های هوشمند دیگری مانند اسپیکرهای هوشمند دارد خسته کننده باشد، زیرا آن‌ها نیز با دستوری مشابه شروع به کار می‌کنند. چند تن از کارمندان یکی از خبرگزاری‌‌ها متوجه شده‌اند که تلفن‌ها و تبلت‌های آنها حتی پس از تشخیص اینکه فرمان اجرایی برای یک دستگاه دیگر در نظر گرفته شده است نیز به حالت قبلی بر نمی‌گردند.


بیشتر بخوانید: مسدودسازی اپلیکیشن‌های پرداخت وام در فروشگاه مجازی گوگل


دردسرهای بی‌خوابی مزمن دستیار صوتی گوگل

این مسئله واقعا می‌تواند به باتری گوشی‌ها صدمه بزند و سرعت تخلیه شدن آن‌ها را به شدت افزایش دهد. این اتفاقات حتی اگر حالت تاریک فعال باشد نیز رخ خواهد داد. درضمن مسئله امنیتی نیز برای دستگاه پدید می‌آید، زیرا تصور کنید بدون آن که بدانید صفحه نمایش گوشی شما روشن است و همه می‌تواند بدون اطلاع شما وارد آن شوند. از همه این مشکلات مهم‌تر آسیب‌هایی است که صفحه نمایش گوشی را در این شرایط تهدید می‌کنند. این خطر بیشتر نمایشگرهای LCD را تهدید می‌کند زیرا ممکن است تصاویر در آن بسوزند.

بی‌خوابی مزمن

همین مشکل از ماه سپتامبر به طور دوره‌ای در انجمن‌های پشتیبانی گوگل گزارش شده است. بیشتر به نظر می‌رسد که این مشکل روی دستگاه‌های گوگل پیکسل و Google Home تاثیر بگذارد، اگرچه یکی از دارندگان OnePlus 6T پس از این که ساعت‌ها گوشی او با شنیدن دستور اجرایی روشن مانده بود و تنها یک درصد شارژ داشت یافت.

هنوز دلیل این مشکل یافت نشده است اما مطمئنا به محض مشخص شدن خبر آن در تمام خبرگزاری‌های فناوری منتشر می‌شود. در ضمن برای این که عمر گوشی شما بیشتر شود فراموش نکنید که بیشتر حواستان به آن باشد. زیرا ممکن است بعضی مواقع مشکلات مشابهی برای آن‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/

دستیار صوتی گوگل برای کاربران مشکل ایجاد کرد

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.