وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آمادگی ۳ هزار دستگاه اتوبوس در مرز‌های چهارگانه/ اجرای طرح جامعه پایانه مرزی مهران

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰ درصد زوار با وسایل نقلیه عمومی تردد می‌کنند.

۴۰ درصد زوار با وسایل نقلیه عمومی تردد می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; محمد اسلامی ظهر پنجشنبه در سفر به استان ایلام و بازدید از مرز مهران اظهار داشت: امسال پیش بینی شده بود که بیش از سه میلیون زائر از مرز‌های کشور به سمت عتبات عالیات خارج شوند.

او افزود: نگرانی‌هایی بابت بازگشت وجود داشت، ولی ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای این ایام اختصاص یافت و هم اکنون با مراجعه به پایانه مرزی چهارگانه حداقل سه هزار دستگاه اتوبوس در هر پایانه وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد زوار با وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده اند، افزود: بر همین اساس علاوه بر افزایش ظرفیت‌ها اتوبوس، ظرفیت قطار‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: بازدید وزیران کشور و راه و شهرسازی از مهران


او تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر تامین بخش ناوگان حمل و نقل عمومی، نسبت به توسعه زیرساخت‌ها جاده‌ای اقدام کرده است.

اسلامی افزود: جاده ۱۰۲ کیلومتری ایلام-مهران بیش از ۹۰ کیلومتر آن چهارخطه شده است.

او با اشاره به اینکه توسعه راه‌های منتهی به مرز مهران در دستور کار قرار دارد، افزود: سعی شده گره‌های ترافیکی سال‌های گذشته برای اربعین امسال رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره توسعه راه‌ها و ریلی در مرز‌های کشور و متصل شدن به عراق گفت: آزادراه پل زال به مرز چیلات و متصل شدن به عراق نیز طراحی شده که این طرح بیشتر مقدمات آن فراهم شده است.

او ادامه داد:پایانه فعلی مهران جوابگوی حجم این میزان تردد نیست و قطعا در سال‌های آینده میزان تردد‌ها در این مرز بازهم افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر همین اساس برای افزایش ظرفیت این پایانه و تسهیل در تردد کالا و مسافر طرج جدید جامع پایانه مرزی مهران اجرایی می‌شود.

اسلامی بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های جاده‌های استان نیز در دستور کار است، در مسیر ایلام-مهران فقط قطعه کنجانچم به طول ۹ کیلومتر مانده که سال آینده چهار بانده می‌شود.

او عنوان کرد: به زودی وزیر حمل و نقل عراق به ایران سفر می‌کند و قطعا در این سفر برای توسعه زیرساخت‌های آن سوی مرز نیز رایزنی خواهد شد.

انتهای پیام/غ

وجود اتوبوس کافی در مرزهای چهار گانه

برچسب ها: محرم98 ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.