توافق ترکیه و روسیه بر سر کنترل مرز‌های شمالی سوریه

برخی منابع خبری اعلام کردند روسیه و ترکیه بر سر حفظ تمامیت ارضی سوریه و خروج عناصر کُرد از مناطق نزدیک به مرز‌های ترکیه توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با ورود مقامات ارشد آمریکا به ترکیه، برخی منابع از حضور هیئت بلندپایه روسیه در آنکارا خبر می‌دهند.

گفته می‌شود در دیدار نماینده ویژه ولادیمیر پوتین با سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه، دو کشور بر سر حفظ تمامیت ارضی سوریه و خروج عناصر کُرد از مناطق نزدیک به مرز‌های ترکیه توافق کردند.

وزیر خارجه و معاون ریاست‌جمهوری آمریکا برای بررسی تحولات شمال سوریه ساعاتی پیش وارد آنکارا شدند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود اگر روسیه عناصر تروریستی (احزاب کُرد) را از شمال سوریه خارج کند، ما مخالفتی با حضور ارتش سوریه در این منطقه نداریم.

چاووش اوغلو درباره تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفت: «موضوع امنیت ملی، اولویت برتر ماست. صراحتا می‌گویم که ما از تحریم‌ها نمی‌هراسیم. اگر امروز تروریست‌ها را از بین نبریم، فردا نمی‌توانیم فراتر از مرزها، آن‌ها را نابود کنیم بنابراین این موضوع بیش از تحریم‌ها برای ما حائز اهمیت است».

پیشتر نیز روسیه تأکید کرده بود کنترل مناطق مرزی شمال سوریه باید در اختیار نیروهای ارتش این کشور باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
چه دل وقلوه ای میدن روسیه وتر کیه از جیب خلیفه می بخشند ان شا الله که مردم سوریه همه متجاوزین ازسرزمینشان بیرون کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
کاملا مشخصه که ترکیه با هماهنگی آمریکا و روسیه حمله کرده خیلی راحت دارن میگن کردها رو آواره کنین هی میگن تروریست در حالی که مردم عادی کشته میشن
آخرین اخبار