تداوم شرایط پایدار جوی در اردبیل/نفوذ سامانه بارشی از اوایل هفته آینده

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم شرایط پایدار جوی تا اوایل هفته آینده در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، تا اوایل هفته آینده شرایط پایدار جوی همچنان در استان اردبیل تداوم خواهد یافت.

او بیان کرد: هر چند امروز پنجشنبه ۲۵ مهر با نفوذ زبانه پرفشار و شمالی شدن جریانات بویژه در نواحی مرکزی استان قدری از دمای هوا کاسته شده و نیز در نواحی شمالی و مرکزی ابرناکی رخ داده و حتی در نواحی منتهی به استان گیلان بارش خفیف باران و مه احتمال می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: آسمان استان در روز‌های جمعه و شنبه (اربعین حسینی) غالبا قسمتی ابری پیش بینی شده و تغییرات دمایی قابل توجه نخواهد بود.

محمدی افزود: از اواخر وقت روز شنبه هفته آینده با نفوذ سامانه بارشی نسبتاً فعالی به استان، بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد ابرناکی، وزش باد (گاهی تند)، کاهش نسبی دما، بارش باران (گاهی بصورت رگبار و یا رعد و برق) و در ارتفاعات استان برف و مه (با محدودیت دید افقی) خواهیم بود.

او بیان کرد: فعالیت اصلی سامانه از بعد از ظهر روز یکشنبه (۲۸ مهر) تا بعد از ظهر روز دوشنبه (۲۹ مهرماه) بوده و از اوایل سه شنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/ح

کاهش نسبی دمای هوا از هفته آینده در اردبیل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار