دبیر انجمن زغال سنگ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

جان باختن ۲ کارگر در اثر ریزش معدن زغال سنگ در طبس

صمدی گفت: تا کنون ۲ نفر در اثر ریزش معدن سامان کاوش طبس جان خود را از دست داده اند.

۲ کارگر در حادثه ریزش معدن در طبس جان باختند/حادثه در زمان تونل زدن معدن رخ داده استسعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ریزش معدن سامان کاوش طبس گفت: حادثه در معدن زغال سنگ بلوک ۴ طبس  رخ داده و این معدن زیر مجموعه ایمیدرو در حال فعالیت است .

او افزود: این معدن  ارتباطی با معدن زغال سنگ پرورده ندارد.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: مالکیت اصلی معدن سامان کاوش طبس، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و پیمانکار آن شرکت سامان کاوش بوده است.

او با اشاره به تعداد تلفات این حادثه، ادامه داد: ۲ نفر در اثر ریزش معدن سامان کاوش طبس جان خود را از دست داده اند و به دلیل ریزش در ابتدای کار تعداد تلفات بیشتر نخواهد شد. افراد حاضر در محل به دنبال علت وقوع حادثه هستند.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران ادامه داد: معدن در حال استخراج نبوده و کارگران مشغول زدن تونل بوده اند. اینطور نیست بگوییم ریزش زیادی داشته است.

صمدی افزود: علت حادثه مشخص نیست تا ساعاتی دیگر علت را خواهیم گفت. هم اکنون نیرو‌های امدادی به محل اعزام شده اند و تاکنون ۲ نفر از معدن بیرون کشیده شده اند.

او ادامه داد: ظاهرا زمانی که کارگران در حال تخریب کارگاه و حفر و تونل زنی بوده اند این اتفاق رخ داده و آنچنان تولیدی نداشته است.
 
دبیر انجمن زغال سنگ ایران تشریح کرد: مدتی پیش ۲ مرتبه نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت تحت عنوان ایمنی کم معادن زغال سنگ ارسال کردیم که دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به این معادن داشته باشد.
 
آخرین جزئیات ریزش معدن زغال سنگ در طبس
 
 
منابع محلی می‌گویند: تعداد ۱۴ نیروی کار داخل معدن فروریخته بوده‌اند که ۳ نفر مصدوم و به بیمارستان طبس منتقل شده و ۲ نفر نیز کشته شده‌اند و به دلیل تاریکی هوا امکان پرواز اورژانس هوایی نیز وجود ندارد.

شنیده های محلی حاکی است دو نفر که اهالی شمال کشور (استان گلستان) بوده‌اند در این حادثه فوت شدند.
 

دارنده پروانه بهره برداری معدن باید در وقوع حادثه پاسخگو باشد

 
همچنین در این ارتباط یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نداشتن ایمنی کافی در معدن زغال سنگ سامان کاوش گفت: طبق قانون هر حادثه ای که در معادن رخ دهد، دارنده پروانه بهره برداری باید پاسخگو باشد.
 
او بیان کرد: دارنده پروانه بهره برداری موظف است تمام قوانین را مدام بررسی کند تا حادثه ای رخ ندهد که هم اکنون با توجه به ریزش معدن سامان کاوش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی باید پاسخگو باشد.
 
این منبع آگاه افزود: ظاهرا معدن سامان کاوش به حدی بهم ریخته بوده که این حادثه رخ داده است. قابل ذکر است مدتی پیش به علت بهم ریختگی این معدن پای یک نفر از کارگران قطع شده است.
 
او ادامه داد: معدن سامان کاوش بزرگ نبوده و جای تعجب دارد که چرا این اتفاق رخ داده است. این معدن هنوز به بهره برداری نرسیده و معدن جوانی بوده است.
 
این منبع آگاه گفت: اگر این معدن عضو انجمن زغال سنگ بود قطعا به جزئیات آن رسیدگی بیشتری می شد.

انتهای پیام/

جان باختن ۲ کارگر در اثر ریزش معدن کاوش طبس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار