کسب مقام دوم دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان گفت:دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی بین المللی تایمزدر بین دانشگاه های جامع کشور بعد از دانشگاه تهران حائز مقام دوم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مجید منعم زاده معاون پژوهشی دانشگاه کاشان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی یک هزار و ۸ دانشگاه در سطح دنیا در علوم مهندسی و فناوری توسط نظام رتبه بندی بین المللی تایمز اظهار داشت: دانشگاه کاشان در این رتبه بندی در بین دانشگاه‌های جامع کشور بعد از دانشگاه تهران حائز مقام دوم شده است.

او با بیان اینکه دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جهان در رتبه بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ قرار دارد، ابراز داشت: این فهرست مربوط به دانشگاه‌هایی است که در رشته‌های مهندسی مانند مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی هوافضا و مهندسی شیمی دارای فعالیت‌های چشمگیر علمی و تحقیقاتی هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه ۳۳ دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی حضور دارند، تصریح کرد: دانشگاه تهران با قرار گرفتن در رتبه ۲۰۱تا۲۵۰ در این لیست در بین دانشگاه‌های ایران مقام اول، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با قرار گرفتن در رتبه ۲۵۱ تا۳۰۰ مقام دوم، و دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه کاشان، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تبریز و دانشگاه یاسوج نیز با کسب رتبه بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ در این لیست در رده‌های بعدی قرار دارند.

او افزود: انستیتوی فناوری کالیفرنیا و دانشگاه استنفورد از آمریکا در این فهرست مشترکا مقام اول را در بین دانشگاه‌های سراسر دنیا کسب کرده اند و بعد از آن ها؛ دانشگاه کمبریج از انگلستان و دانشگاه هاروارد از آمریکا مشترکا حائز رتبه سوم و دانشگاه آکسفورد از انگلستان در رتبه پنجم این لیست قرار دارد.

انتهای پیام/م

 

دانشگاه کاشان در رتبه بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.