آمریکا: آنکارا آتش‌بس در سوریه را پذیرفت/ ترکیه: توقف عملیات به معنای آتش‌بس نیست

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا از توافق با رئیس جمهور ترکیه در مورد آتش بس در سوریه خبر داد.

مایک پنس: با ترکیه بر سر آتش بس در سوریه توافق کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: در مورد آتش بس در شمال سوریه با ترکیه توافق کردیم.

مایک پنس افزود: تماس‌هایی را با نیرو‌های دموکرات کرد سوریه در مورد عقب نشینی از مرز‌ها به میزان ۲۰ مایل داشتیم.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: با ترکیه در مورد ادامه همکاری‌ها جهت مبارزه با داعش توافق کردیم. به موجب این توافق، عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به طور کامل متوقف می‌شود.

پنس با تاکید براینکه عملیات نظامی ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت متوقف می‌شود تا نیرو‌های دموکرات کرد از محدوده تعیین شده عقب نشینی کنند، گفت: تمام عملیات نظامی ترکیه در سوریه پس از عقب نشینی کامل کُرد‌ها متوقف می‌شود.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: با ترکیه در مورد تلاش برای عقب نشینی سازماندهی شده کُرد‌ها طی ۱۲۰ ساعت آتی توافق کردیم. طی ۵ ساعت گفتگو نتایج مهمی را در مورد ایجاد منطقه امن محقق کردیم.

وی گفت: آنچه امروز در مورد آن توافق کردیم هم منافع کُرد‌ها و هم منافع ترکیه را تامین می‌کند. ترامپ در مورد لغو تحریم‌های ترکیه پس از اجرای توافق، موافقت کرده است.

ترکیه: توقف عملیات به معنای آتش‌بس نیست

 از سوی دیگر، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشستی خبری گفت: پذیرفتیم که عملیات خود را در سوریه تعلیق کنیم؛ اما آن را به طور کامل متوقف نخواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: وحدت ارضی سوریه باید حفظ شود . عملیات چشمه صلح را تعلیق می کنیم تا عقب نشینی گروه های تروریستی را زیر نظر داشته باشیم.

چاووش اوغلو گفت: پس از ورود ارتش سوریه به عین العرب و منبج با روس‌ها صحبت خواهیم کرد. با آمریکا توافق کرده ایم که کنترل منطقه امن در اختیار ترکیه باشد. هدف ما ایجاد منطقه‌ای امن به طول ۴۴ و به عمق ۳۲ کیلومتر از شرق فرات تا مرز‌های عراق است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش از این کنفرانش گفته بود اخبار خوبی از ترکیه در راه است.

پیشتر رسانه‌ها از نشست هیئت‌های آمریکا و ترکیه به مدت بیش از ۴ ساعت با یکدیگر خبر داده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مایک پنس ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
همينكه آمريكا اينقدر سنگ اينا رو به سينه ميزنه معلوم ميشه اينا رو نوكراي خوبي ميدونه و كردها بايستي با حمله به منافع آمريكا اين لكه ننگ رو از دامنشون پاك كنن
آخرین اخبار