فعالیت مدارس غیردولتی در ساختمان‌های قدیمی قانونی است؟

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره وضعیت استحکام بنا و صدور مجوز فعالیت مدارس غیردولتی در ساختمان‌های قدیمی توضیح داد.

فعالیت مدارس غیردولتی در ساختمان‌های قدیمی  قانونی است؟مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مجوز فعالیت مدارس غیردولتی که قدمت بالایی دارند، اظهار کرد: در گذشته در برهه‌ای از زمان سیاست بر توسعه مدارس غیردولتی بوده است و بر همین اساس ساختمان‌هایی که حداقل استحکام بنا را داشته‌اند، مجوز مشروط اخذ کردند.

او با اشاره به تصویب آیین‌نامه استقرار مدارس غیردولتی ادامه داد: با توجه به این آیین‌نامه تمام دستورالعمل‌های مربوط به استاندارد بودن فضا باید رعایت شود و سازمان نوسازی مدارس هم بر آن نظارت داشته باشد همچنین مدارسی که از قبل فعالیت داشته‌اند، سه سال فرصت دارند تا براساس ویژگی‌های استاندارد فضای آموزشی جدیدی را در نظر بگیرند.

رخشانی‌مهر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی مدارس غیردولتی بدون مجوز و براساس نیاز افزایش کلاس یا طبقه در واحد آموزشی انجام می‌دهند، آیا این کار مبتنی بر مقررات سازمان نوسازی مدارس است یا خیر، گفت: براساس آیین‌نامه جدید فقط در زمان مجوز نظارت بر عهده سازمان نوسازی مدارس کشور بوده و در طول دوره فعالیت، نظارت‌ها بر عهده سازمان مدارس غیردولتی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: وعده تحویل ۲۵ هزار کلاس درس در سال ۹۹


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: با توجه به آیین‌نامه جدید مدارس باید در طول سه سال استاندارد لازم را داشته باشند و معماری آن براساس دستورالعمل ساخت مدارس جدید باشد؛ همچنین موضوع استحکام هم باعث براساس استاندارد ۲۸۰۰ لحاظ شود.

او درباره استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدارس گفت: قبل از مصوبه دولت، دستورالعمل‌های خود را در این زمینه بازنگری و آن را ابلاغ کردیم و اکنون هم مصوبه دولت مبنای عمل ما قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اما و اگر‌های فعالیت در مدارس غیردولتی با ساختمان قدیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار