تاخیر ۴۰ روزه در توزیع آرد عشایر بویراحمد صحت ندارد

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد هرگونه تاخیر در توزیع این کالای استراتژیک بین عشایر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه آرد سهمیه‌ای به صورت ماهیانه، در موعد مشخص و با نظارت دقیق بین عشایر بویراحمد توزیع می‌شود، هرگونه تاخیر در توزیع این کالای استراتژیک بین عشایر را تکذیب کرد.

مجید علی پور با اشاره به نحوه توزیع آرد در منطقه عشایری بویراحمد گفت: توزیع آرد بین عشایر مناطق شهرستان بویراحمد یکی از وظایف ما است و ما نیز به این موضوع نظارت داشته و به عنوان دستگاه خدمات رسان آرد را از کارخانه دریافت و با نظارت بین عشایر توزیع می‌کنیم.

او در ادامه افزود: آرد در بین عشایر منطقه به میزان مشخص به صورت ماهیانه توزیع می‌شود و هرگونه خرید و فروش آن به صورت سامانه‌ای از طریق شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان کهکیلویه و بویراحمدگفت: شرکت سامانه خرید غله استان سهمیه‌ها را مشخص کرده که از هر کارخانه چه میزان آرد دریافت شود.

علی پور ادامه داد: یکی از کارخانه‌های آرد استان کهکیلویه و بویراحمد حدودا ۲۰ روزی کارش متوقف شد، اما در روند توزیع آرد مشکلی نداشت.

او عنوان کرد: در منطقه شوروم و زیلایی توزیع آرد در بین مناطق عشایری با ۵ روز تاخیر (بجای ۲۲ شهریور ماه ۲۷ همان ماه) انجام گرفت و در مهر ماه نیز ما این مشکل را برای عشایر جبران کردیم.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تکذیب اینکه عشایر بویراحمد ۴۰ روز بدون آرد را سپری کرده اند، افزود: آرد یک کالای استراتژیک است و به دلیل اینکه این کالا در بازار به صورت قاچاق خرید و فروش نشود کنترل و نظارت فراوانی بر روی آن انجام می‌گیرد و این کالا با قیمت یارانه‌ای به مردم عرضه می‌شود، بر این اساس یک کیسه آرد با افزایش ۱۵ الی ۲۰ هزارتومانی در بازار به صورت قاچاق ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

او اضافه کرد: برای جلوگیری از بازار سیاه برای هرخانوار سرانه تعیین کرده‌ایم و به تعداد افراد هر خانواده عشایر ۱۲ کیلوگرم آرد در ماه دریافت می‌کنند به طور مثال به هر خانواده ۵ نفره ۶۰ کیلو آرد اختصاص می‌یابد.

علی پور با تکذیب جایگزین شدن آرد بلوط به جای آرد گندم توسط عشایر بویراحمد برای طبخ نان، گفت: آرد بلوط از گذشته تاکنون در مناطق عشایری زاگرس‌نشین به عنوان نان سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی اینکه هم اکنون عشایر بویر احمد از کمبود آرد گندم و برای جایگزینی این آرد برای پخت نان بلوط استفاده کنند را به شدت تکذیب می‌کنم.

او افزود: شاید در مناطق عشایری بویراحمد به دلیل مشکلات فنی کارخانه‌های آرد و یا سخت گذر بودن مناطق آرد گندم با تاخیر چند روزه به دست مردم برسد، ولی اینکه مردم به دلیل نبود آرد به جنگل‌ها روی آورده و از آرد بلوط بجای گندم مصرف کنند، واقعیت ندارد.

علی پور گفت: هم اکنون نیز ۱۲۵۰ کیسه آرد گندم در مناطق عشایری منطقه مورزرد زیلایی و آبسوران در حال توزیع است و تا ۱۵ آبان آرد سهمیه‌ای آن‌ها تحویل می‌شود.

انتهای پیام/غ

توزیع آرد بین عشایر بویراحمد سر زمان مقرر

برچسب ها: عشایر ، قاچاق کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.