کاهش ۵۰ درصدی طلاق در سرایان

 فرماندار سرایان با تأکید برضرورت برنامه ریزی برای کاهش هرچه بیشتر آمار طلاق از کاهش ۵۰ درصدی طلاق خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رسولی مقدم فرماندار سرایان  گفت: ثبت و آمار وقایع حیاتی؛ ازدواج، فوت، طلاق و موالید در همه برنامه ریزی های کلان کمک می کند و این آمار در همه سیاستگذاری ها در اختیار دستگاه های اجرایی قرار داده شده و تا در برنامه ریزی مورد استفاده قرار بگیرد.

او با اشاره به کاهش تولد در شهرستان افزود: این کاهش با توجه با توجه به زیرساخت ها و منابع موجود شهرستان همچنین ظرفیت فرهنگی ارزشمند مورد قبول نیست.

رسولی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی طلاق در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال قبل در این شهرستان گفت: این مهم با تلاش تمام دستگاه های ذیربط و با توجه به ظرفت های موجود شهرستان به خصوص حوزه ی مشاوره  صورت پذیرفته است.

فرماندار ابراز امیدواری کرد: کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان مستمر باشد و در کل کشور نیز این مهم صورت پذیرد.

مدیر کل ثبت احوال استان  با تاکید بر اهمیت و نقش ثبت احوال در ارائه آمارهای حیاتی، ادامه داد: ثبت به موقع وقایع حیاتی به خصوص فوت  بسیار مهم بوده  و هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی در این زمینه ضروری است.

مهر آور با بیان اینکه خدمات به دارندگان کارت های ملی قدیمی ارائه نمی شود از شهروندانی که هنوز در زمینه دریاقت کارت ملی جدید اقدام نکرده اند  درخواست کرد برای دریافت آن اقدام کنند.

به گفته ی وی بر اساس برآوردها هنوز ۱۹۷۴ نفر در شهرستان سرایان برای کارت ملی جدید را دریافت نکرده اند. 

مدیرکل ثبت احوال استن با اشاره به تاخیرهای بوجود آمده در صدور کارت ملی افزود: افرادی که قبض رسید ثبت نام کارت هوشمند خود را همراه داشته باشند می‌توانند تا زمان صدور کارت ملی جدید خود با همان رسید از دستگاه‌های مختلف خدمات بگیرند و کشکلی نخواهند داشت.

ابدان رییس اداره ثبت احوال سرایان نیز در این جلسه آمار متولدین شش ماه نخست ۹۸ در شهرستان سرایان را ۲۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال ۹۸ در سرایان  نام‌های «امیرعلی» و «فاطمه» بیشترین فراوانی را در میان اسامی انتخاب شده داشتند.

انتهای پیام / ط ا

افزایش 4 درصدی ازدواج در سرایان

 

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.