برگزاری همایش جاماندگان از اربعین در نهاوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: هم‌زمان با روز اربعین حسینی همایش جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر نهاوند برگزار می‌شود.

برگزاری همایش جاماندگان از اربعین در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی محبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: اربعین حسینی نماد عظمت و حقانیت حرکت امام حسین (ع) و جلوه‌ای از شکوه و عشق و ارادت مردم مؤمن به ساحت مقدس ائمه اطهار است.

او با اشاره به همایش پیاده روی اربعین در نهاوند، بیان کرد : امسال نیز به‌رسم هرساله و برای اینکه کسانی که موفق نشدند اربعین در کربلا حضور یابند مراسم راهپیمایی جاماندگان از اربعین در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: این مراسم روز شنبه هم‌زمان با اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد شهید حیدری به سمت مصلا نماز جمعه برگزار می‌شود.

محبی افزود: در این مراسم عزاداران با زائران حرم حسینی هم‌نوا می‌شوند و با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی مداحان عزاداری می‌کنند.

او گفت : این مراسم با همکاری هیئت رزمندگان اسلام شهرستان برگزار می‌شود و عزاداران در این مراسم از سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جعفر انواری بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند بیان کرد: این اجتماع میلیونی و باشکوه بار دیگر نشان می‌دهد که امام حسین در قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان قرار دارد و دشمنان اسلام باید بدانند که راه امام حسین (ع) ادامه دارد.

محبی  افزود: هرساله در ایام اربعین مردم مؤمن و خداجوی نهاوند با برپایی موکب‌های عزاداری ارادت خود را به سیدالشهدا نشان می‌دهند و به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

او ادامه داد: خیلی از کسانی که امسال در موکب‌های نهاوند به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند دوست داشتند که در اجتماع عظیم جهان اسلام حضور پیدا کنند، ولی به دلیل حجم زیاد زائران عبوری از شهرستان نهاوند در موکب‌ها به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی اقدام کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند خاطر نشان کرد:همچنین عزاداری دهه آخر ماه صفر نیز با حضور روحانیون مستقر در مناطق شهری و روستایی نهاوند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/د.ا

همایش جاماندگان از اربعین در نهاوند برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.