حال و هوای عشق به امام حسین (ع) در دل‌ها موج می‌زند

این روز‌ها که حال و هوای عشق به امام حسین (ع) در دل‌ها موج می‌زند و زائران حرم یار با پای دل مسیر‌های طولانی را می‌پیمایند تا خود را به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برسانند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;حال و هوای عشق به امام حسین (ع) در دل‌ها موج می‌زندخدمتی سرشار از اخلاص و ارادت به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین ۹۸ در شهرستان دهلران موج می‌زند.

 این روز‌ها که حال و هوای عشق به امام حسین (ع) در دل‌ها موج می‌زند و زائران حرم یار با پای دل مسیر‌های طولانی را می‌پیمایند تا خود را به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برسانند و به زیارت آقا مشرف شوند، هستند کسانی که با شوق خدمت عاشقانه در موکب‌های پذیرایی در مسیر‌های تردد زائران خدمت می‌کنند.

عاشقان امام حسین (ع) با اجتماع در موکب‌ها آمده اند تا بگویند شوق خدمت به یار فقط در مشرف شدن به کربلا نیست، بلکه می‌شود این ارادت را با خدمت به زائران نشان داد و از این ایام به این طریق سیر و سلوک معنوی کسب کرد، با عاشقان یار همراه شد و با خدمت به آنان دل خود را تسکین داد و اینگونه عشق را معنی کرد.

آری دلدادگان حسین بن علی (ع) این روز‌ها در جای جای استان ایلام و بویژه در مسیر تردد زائران کوی یار سر از پا نشناخته آمده اند تا ارادت خود را در قالب خدمت به زائران نشان دهند و در این مسیر از هرچه دارند چه کمک مادی و چه حضور شبانه روزی دریغ نمی‌کنند.

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان مرزی دهلران هر ساله با برپایی موکب‌هایی در مسیر تردد زائران شوق خدمت به آستان حضرت دوست را بخوبی معنا کرده و با خلوص نیت هر آنچه در طبق اخلاص دارند، تقدیم زائران کرده و از زائران پذیرایی می‌کنند.

مردم دهلران دیروز در عرصه دفاع مقدس هم به لحاظ مادی و معنوی یار و یاور انقلاب و ارزش‌ها بودند و امروز نیز در موکب‌های خدمت به زائران، عشق و دلدادگی را معنا کرده و با شور و شوقی وصف ناپذیر در خدمت به پیروان راستین حسین بی علی (ع) قامت برافراشته و ارادت خود را نشان می‌دهند.

آنچه در این بین بسیار جذاب و دیدنی است حضور جوانان و نوجوانانی است که به عشق آقا در موکب‌ها حاضر شده اند تا از قافله دلدادگی عقب نمانند و بگویند عشق به امام حسین (ع) پیرو جوان نمی‌شناسد و خون حسین (ع) برای همیشه منادی حق است و هر روز و هر سال خیل عاشقانش بیشتر می‌شود.

دوشادوش مردم که در موکب‌ها مشغول خدمت هستند، مسئولان هم سنگ تمام گذاشته و با استفاده از همه ظرفیت‌ها پای کار آمده اند و حتی در موکب‌ها کنار مردم از زائران پذیرایی می‌کنند.

بسیاری از کسانی که حتی توانایی حضور در موکب‌ها را ندارند در خانه هایشان با پخت غذا در خدمت به زائران همت خود را معطوف کرده و با این کار یاری گر خادمان امام حسین (ع) در موکب‌ها هستند.

شوق و دلدادگی به سرورمان حسین (ع) معنایش همین است که امروز همه ما در جای جای استان ایلام و بویژه در مرز مهران و شهرستان‌های استان ایلام شاهدیم از خیل عاشقانی که به پا بوسی یار می‌روند تا آنانی که شبانه روز آستین غیرت را بالا زده و در موکب‌ها خدمت می‌کنند و یا در پخت و پز و استقبال و اسکان زائران و انعکاس این رویداد جهانی نقش آفرینی می‌کنند.

 

انتهای پیای پیام/با

منبع ایرنا

خدمتی با طعم عاشقی در موکب‌های دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.