آیت الله علم الهدی:

زمین گیر شدن روح الله زم کار خدا بود/  اسرائیل دردانه آمریکا، در محاصره حلقه مقاومت است


امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به دستگیری روح الله زم بوسیله اطلاعات سپاه و خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و تسلط سوریه برآن منطقه، گفت: این اتفاقات کار خدا بود و نشان داد که همه کار خداوند است.


زمین گیر شدن روح الله زم کار خدا بود/  اسرائیل دردانه آمریکا، در محاصره حلقه مقاومت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی  امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت:  در هفته پیش بیان شد که انسان در زندگی باید دارای عفت باشد و این عفت یک مسئله عمومی است، انسان عیاش و بی‌پروا، ذلیل‌ترین انسان‌ها است.

او با بیان اینکه برحسب دستور مقام معظم رهبری، سخن ما در خطبه اول درباره تقوا و مصادیق تقوا در زندگی است، یکی از مصادیق تقوا در زندگی انسان را آبادی دل دانست.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: امام سجاد (ع) در صلوات شعبانیه می‌فرمایند که خدایا قلبم را با اطاعت خودت آباد گردان، آبادی دل به این است که دل جز اطاعت خدا به چیز دیگری میل نکند یعنی انسان از حرام‌هایی که مقتضای غرایز اوست نفرت داشته باشد.

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه کانون خواسته‌ها دل است، گفت: همه دلخواسته‌ها از درون دل بر می‌خیزد، این خواسته‌ها منشا تصمیم می‌شود، تصمیم هم نوع رفتار ما را رقم می‌زند و تصمیم ما هر طور باشد زندگی ما همان طور شکل می‌گیرد.

او تصریح کرد: اگر خواسته‌ها ما به طرف اطاعت خدا شد، مستحبات دین را خواستیم و در درون دل خودمان از گناه نفرت داشتیم، طبیعی است که همان طور تصمیم می‌گیریم.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: تمام وجود ما برای خودمان است، نیاز‌های روزانه ما را این اعضا و جوارح برآورده می‌کند، یک سلسله از جوارح لذائذ را تامین می‌کنند، ولی چیزی که در وجود ما برای خداست، دل است، دل ظرف عشق است.

آیت الله علم الهدی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که «خدا در وجود یک انسان دو تا دل نیافرید، یک دل آفرید این دل هم برای خودش و خانه اوست».

او دامه داد: یعنی دل وقتی خانه خدا شد، اگر در این دل اجرای فرامین الهی مورد خواسته این دل قرار گرفت، این دل آباد است. اما اگر در این دل غضب خدا را خواستم و رضای خدا را نخواستیم، این خانه خراب می‌شود، از این جهت آبادی دل در خواست پروردگار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رابطه این دل با تقوا چیست؟ تقوا از دو جهت با آبادی دل رابطه دارد، اولا تقوا عامل آبادی دل است، آدمی که ممارست می‌کند، هر چه نهی شده انجام نمی‌دهد و هر چه دستور الهی است به‌ جا می‌آورد، این‌کار یک مقدار قید می‌خواهد، تا انسان تصمیم بگیرد خلاف فرمان خدا انجام ندهد.

آیت الله علم الهدی افزود: از قدرت جوانی خودتان از نیروی قوی فطرت خداگرایی خودتان استفاده کنید و با قدرت و قاطعیت حرام انجام ندهید و واجبات را انجام دهید.

او تصریح کرد:  راهپیمایی اربعین در این سنوات اخیر یک جریان شگفت جهانی است و دنیا را شگفت زده کرده، این راهپیمایی یک تجلی کامل و قاطع از جریان ظهور امام زمان (عج) و فرار رسیدن ظهور آن حضرت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شیعیان نباید تنها ادعای وحدت بکنند و کنار هم بایستند، گفت: شیعیان دل‌هایشان باید به هم وصل شود و در وفا کردن بر عهدی که برای آن‌ها است که عهد ولایت است ارتباط قلبی داشته باشند، با محوریت ولایت، برکت دیدار امام زمان (عج) از آن‌ها متاخر نمی‌شود و شتاب می‌گیرد.

آیت الله علم الهدی افزود: در راهپیمایی اربعین با این عظمت کاملا ملموس است که این جمعیت چندن میلیونی در یک مسیر همه با هم اجتماع کردند و دل‌های همه به هم وصل است.

او با اشاره به اینکه مسئله راهپیمایی اربعین وسیله‌ایی است که در روشن شدن و عینی شدن دستوری که امام زمان (عج) در هزار و صد سال پیش به مرحوم شیخ مفید دادند، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین این دستور را دارد عملی می‌کند و معلوم می‌شود دیدن آقا امام زمان (عج) نزدیک شده است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه اربعین امسال دنیا را تکان داد، گفت: اربعین امسال مهم است؛ مقام معظم رهبری در فرمایشات فرمودند که «این اربعین امسال نشانه اراده الهی بر نصرت اسلامی است» یعنی این مردمی که رفتند خودشان نرفتند خدا این‌ها را برد.

آیت الله علم الهدی افزود: خدا اراده کرده است اسلام توسعه پیدا کند و دین جهانی نمی‌شود مگر اینکه امام زمان (عج) بیاید.

او ادامه داد: با برکت اربعین امسال در بعضی از جریان‌ها می‌بینیم، که امداد غیبی پروردگار برای ما ملموس و محسوس است، در همین هفته دو جریان و حادثه به‌وجود آمد که دقیقا معلوم است که همه کاره خود خداست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از آن مسائل اقتدار اطلاعاتی عظیم سپاه پاسداداران در دستگیری سرشبکه ضد انقلاب است، بحث دستگیری یک نفر نیست، دستگیری یک عنصر ضعیف مزدور سرسپرده دشمن خیلی مهم نیست، این فرد با تمام صیانت و حفاظتی که می‌شد و همه جریان رسانه‌ایی که در خارج به وسیله دستگاه جاسوس‌پروری فرانسه پشت آن بودند، با اقتدار اطلاعاتی سپاه براین قضیه مسلط شدند.

آیت الله علم الهدی افزود: مسئله دوم این بود که آمریکایی‌ها و مزدورانشان به این جمع‌بندی رسیده بودند که برای فروپاشی حوزه مقاومت، جنگ‌های نیابتی به وسلیه مزدوران تکفیری را بیاندازند، ولی دلاور مردان سپاه ما مبارزه کردند.

او ادامه داد: خود ترامپ به این جمع‌بندی رسید که نیرو‌های خودش را از سوریه خارج کند و در پی این تصمیم مزدورانشان بی‌پناه شدند و ترکیه حمله کرد و این‌ها را قتل عام کرد و آمریکا متضرر شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه حلقه محاصره اسرائیل به وسیله مقاومت تکمیل شد، گفت: اسرائیلی که دردانه آمریکاست، الان در محاصره حلقه مقاومت قرار گرفته است و این لطف خدا بود که این‌ها با دست خودشان نابود شوند.

انتهای پیام//ف.س

 

انسان عیاش و بی‌پروا، ذلیل‌ترین انسان‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید عبدالهادی عاصی علوی تفتی
۰۰:۱۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام بر حسین (ع) سالار شهیدان جهان اسلام..

هر دولتی وقتی به ملت خودش خدمت رسانی کند..ان دولت مورد توجه خدا و حجت خدا قرار میگیرد . و امدادهای غیبی گروه گروه به امر خدا ظاهر میشوند و سپاهیان دشمنان خدا را ذلیل و خوار و رسوا و نابود و فانی میکنند..