۸۴ درصد جمعیت روستایی فاروج زیر پوشش تلفن همراه

۵۹ درصد روستا‌های فاروج زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند که این رقم ۸۴ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را دربرمی‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۷۵ روستای فاروج نیز از تلفن خانگی برخودارند که این رقم ۸۶ درصد روستا‌های شهرستان را شامل می‌شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه از ۸۷ آبادی فاروج ۷۰ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند، افزود: ۱۲ روستا مشمول توسعه تلفن ثابت از بستر فاز اول یو. اس. او هستند.

او گفت: با تامین اعتبار در مرحله دوم و سوم طرح (یو اس او) ۴ روستای قره چشمه، امیرآباد، آرمود آقاجی و قلعه صفا با جمعیت هزار و ۲۳۱ نفر زیر پوشش تلفن و اینترنت همراه با فناوری سه جی و چهار جی قرار می‌گیرند.

مرتضوی، ۵۱ روستای این شهرستان را دارای پوشش کامل تلفن همراه بالای ۸۰ درصد دانست و گفت: ۴ روستای شهرستان هم دارای پوشش مناسب تلفن همراه بین ۵۰ تا ۸۰ درصد هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۳۵ روستای فاروج دارای اینترنت هستند افزود: این تعداد شامل ۴۰ درصد روستا‌های شهرستان می‌شود.

مرتضوی گفت: ۱۲ روستای شهرستان از اینترنت پرسرعت ای. دی. اس. ال برخوردار شده اند و ۳۱ روستا هم دارای اینترنت پرسرعت بی سیم هستند.

او تکمیل پوشش اینترنت پرسرعت به ۴۴۸ روستای استان را از برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: این طرح در قالب خرید خدمات الکترونیک برای متقاضیان در روستا‌های فاقد این امکان تعریف شده است که از این محل ۴۴ روستای شهرستان با اعتبار ۱۱ میلیاردو ۱۳۴ میلیون و ۴۵۳ هزار ریال برخودار می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی  عنوان کرد: از مجموع ۴۴ روستای شهرستان در ۱۰ روستا فاز عملیاتی به پایان رسیده که سرویس اتصال به شبکه ملی اطلاعات و خدمات اینترنت پرسرعت در روستا‌های رستم آباد، سینگلی شور و شیرین، دالنجان کردیه و ترکیه، چوکانلو، دربند، اسفجیر، استاد و کوران کردیه قابل ارائه است.

شهر فاروج در ۹۰ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/د

۸۴ درصد جمعیت روستایی فاروج زیر پوشش تلفن همراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.