سفر زائران به عتبات عالیات از ۳ میلیون نفر گذشت/کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در ایام اربعین حسینی

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون نفر به عتبات عالیات مشرف شده اند.

سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس آخرین آمار درخصوص سفر زائران به عتبات عالیات، تاکنون ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از طریق مرز‌های چهارگانه کشور خارج شده اند.

او افزود: خوشبختانه تا به امروز تردد‌ها در مرز‌ها روان بوده و بخش اعظمی از زائرانی که به عتبات عالیات سفر کرده اند در حال بازگشت هستند و تعداد ورودی‌ها به سرعت درحال افزایش است و تاکنون ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر وارد کشور شده اند و حدود یک میلیون نفر همچنان در سفر عتبات عالیات حضور دارند و ان اشاءالله در سلامتی کامل به کشور بازگردند.

سردار سرتیپ اشتری اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در مرز‌های چهارگانه کشور، تمامی نیرو‌های نظامی و انتظامی برای استقبال از زائران اربعین آمادگی دارند و خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۵ برابری بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور


فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تصریح کرد: توصیه ما به زائران اربعین حسینی این است که هر چه سریع‌تر زیارت کرده و بازگردند، همچنین زائرانی که از خودرو شخصی سفر کرده اند، از رانندگی و حرکت در مسیر‌های شهر‌های خود با خواب آلودگی و خستگی به شدت پرهیز نمایند.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، علت اصلی تصادفات اخیر در جاده‌های کشور و منتهی به مرز‌های چهارگانه، خستگی، خواب آلودگی و همچنین سبقت غیرمجاز گزارش شده است.

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در ایام اربعین حسینی

سردار سرتیپ حسین اشتری بیان داشت: نیروی انتظامی در شهر‌ها و جاده‌ها حضور دارند و به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت می‌کنند.

او با اشاره به افزایش سفر با خودرو‌های شخصی برای شرکت در مراسم عظیم اربعین حسینی ادامه داد: خوشبختانه در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تصادفات و سوانح جاده‌ای ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد و امیدواریم به همکاری رانندگان و زائران شاهد کاهش بیش‌تر تصادفات باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.