نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان؛

راهپیمایی اربعین نماد وحدت جامعه شیعه

امام‌جمعه همدان گفت: وحدت جامعه شیعه بر محور امامت فراتر از مرز‌های جغرافیایی بر اثر زیارت اربعین در حال شکل‌گیری است.

راهپیمایی اربعین نماد  وحدت جامعه شیعهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه امام باقر (ع) فلسفه قیام امام حسین (ع) را رفع جهالت می‌داند اظهار کرد: افرادی که در کربلا مقابل امام حسین (ع) ایستادند از طاغوت اطاعت کرده بودند.

او افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند افرادی که امکان زیارت امام حسین (ع) را در روز اربعین ندارند به یک بلندی بروند و به سمت کربلا به امام حسین (ع) سلام بدهند.

امام‌جمعه همدان تصریح کرد: اگر جسم ما دور است مهم نیست بلکه باید در قلب خود امام حسین (ع) را درک کنیم.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه امروز سبک زندگی در کشور ما سبک غربی را دنبال می‌کند ادامه داد:، اما راهپیمایی اربعین خواهان یک سبک زندگی ساده با تواضع و یکرنگی است که با یک کوله‌بار ساده قابل انجام است و در مقابل زیاده‌خواهی قرار می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: اگر همین جمعیت که راهی زیارت اربعین شدند، سادگی سفر را در طول زندگی نیز حفظ کنند و ایثار، ساده زیستی و قناعت را به یک رفتار دائمی کنند، اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همبستگی دو کشور ایران و عراق و وحدت جامعه شیعه بر محور امامت که فراتر از مرز‌های جغرافیایی بر اثر اربعین در حال شکل‌گیری است گفت: فلسفه قیام عاشورا در جامعه باید ساری و جاری شده و راهپیمایی روز اربعین در این راستا انجام می‌شود.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه وقتی دشمن این جمعیت را می‌بیند، از انجام بسیاری از کار‌ها منصرف می‌شود اظهار کرد: رسانه‌های غربی در برابر این راهپیمایی سکوت کردند چراکه از عواقب و پیام آن در هراس هستند.

او با بیان اینکه ۸۵ موکب در استان همدان ایجاد شده که نشان‌دهنده توجه مردم استان برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) است افزود: زائران حسینی پنج استان از همدان عبور می‌کنند که نیاز به خدمات دارند و تحقق آن در گرو ورود خیران است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به دستگیری مسئول کانال آمدنیوز اشاره کرد و ادامه داد: با وجودی که این فرد تحت حمایت دستگاه‌های جاسوسی فرانسوی بود، اما اطلاعات سپاه توانست در پی یک اقدام مناسب این فرد را دستگیر کند.

آیت الله شعبانب با اشاره به اینکه مشکلی که بین مذاکرات عربستان و ایران وجود دارد جنگ یمن است خاطرنشان کرد: شرط ایران اعلام آتش‌بس، رسیدن کمک‌های بشردوستانه و برقراری گفت‌و‌گوی ملی در یمن است که منطبق به قوانین بین‌المللی و باعث حفظ استقلال این کشور می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هواپیمای آموزشی جت یاسین در پایگاه شهید نوژه رونمایی شد گفت: با وجود تحریم‌ها جوانان این مرزوبوم توانستند یک جت پیشرفته بومی تولید کنند که به دلیل پیروی از ولایت است.

او همچنین از مسؤولان خواست که در سخنان خود کنایه‌آمیز صحبت نکنند تا به حاشیه نرویم و فرافکنی ایجاد نشود اظهار کرد: مشکلات کشور مشخص است و مسؤولان باید صادقانه با مردم سخن بگویند وگرنه فرافکنی به خود آنان ضربه می‌زند.

شعبانی به هفته تربیت‌بدنی نیز اشاره کرد و افزود: امروز ورزش نیاز جامعه امروزی به ویژه جوانان است.

انتهای پیام/د.ا

راهپیمایی اربعین وحدت جامعه شیعه را محقق می‌کند

منبع: فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار