مدیرکل کتابخانه‌های همدان؛

اجرای برنامه‌های هفته کودک با مشارکت حدود ۵ هزار نفر در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اجرای ۳۳ عنوان برنامه همزمان با هفته کودک در همدان

اجرای برنامه های هفته کودک با مشارکت حدود 5 هزار نفر در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: مجموعاً ۳۳ عنوان برنامه با مشارکت ۴ هزار و ۸۳۵ نفر شامل ۲ هزار و ۳۴۵ دختر و ۲ هزار و ۴۹۰ پسر در هفته ملی کودک ویژه کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

او با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان همدان برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برای هفته کودک و روزجهانی کودک برگزار کردند، گفت: همه برنامه‌های فرهنگی با هدف جذب هرچه بیشتر کودکان به کتابخانه‌های عمومی و البته ایجاد شوق و انگیزه برای مطالعه در دورن آنان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: در طول سال برنامه‌های فرهنگی متعددی ویژه کودکان از جمله نشست‌های کتاب‌خوان، قصه‌گویی، کاردستی، معرفی کتاب و... برگزار می‌شود، اما در طول هفته کودک این برنامه‌ها پر رنگ‌تر می‌شوند.

زارعی با با بیان اینکه آذین‌بندی و فضاسازی در ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی به مناسبت هفته ملی کودک انجام شده است، ادامه داد: برپایی ۸ برنامه جشن روز کودک در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری ۳ نشست نمایشنامه خوانی توسط کودکان نیز از جمله برنامه‌های خاص کتابخانه‌های عمومی بود.

او همچنین به برپایی ۵۰ نمایشگاه کتاب کودک (بازنمایی آثار حوزه گروه سنی کودکان)، برگزاری ۱۲ نشست کتابخوان تخصصی کودک، ۱۰ نشست کتابخوان مدرسه‌ای، واگذاری نمادین مسئولیت کتابخانه‌ها به کودکان (با عنوان کتابداران کوچک) و اجرای طرح همیار کتابدار در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های ویژه هفته کودک سرکشی به بخش کودکان بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری کودکان خاص است، خاطرنشان کرد: به همین منظور کتابداران کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان به بیمارستان و مراکز ویژه کودکان رفتند تا برنامه‌های فرهنگی را برای این قشر از کودکان نیز برگزار کنند.

زارعی با بیان اینکه بازدید از کتابخانه عمومی برای کودکان به منظور آشنایی با محیط کتابخانه نیز در هفته ملی کودک با جدید دنبال شد گفت: بازدید بیش از ۱۵ مدرسه ابتدایی و ۱۲ مهد کودک از کتابخانه‌های عمومی از جمله این اقدامات در هفته ملی کودک بود و علاوه بر آن کتابداران نیز در مهد‌های کودک و مدارس ابتدایی حاضر شدند.

او اظهار کرد: در هفته کودک ۵۰ جلسه قصه‌گویی، ۳۰ مسابقه نقاشی، ۲۰ مسابقه رنگ‌آمیزی، ۵ برنامه نقاشی همگانی، ۱۰ جلسه جمع خوانی کتاب، ۷ برنامه ساخت کاردستی، ۵ برنامه ساخت روزنامه دیواری و ۵ برنامه نمایش عروسکی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان همچنین از اجرای برنامه با حضور نویسندگان کتاب کودک خبر داد و گفت: توزیع بسته فرهنگی در مناطق عشایر نشین توسط کتابداران و اجرای برنامه یک روز با پدربزرگ‌ها نیز از جمله برنامه‌های ویژه این ایام در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان بود.

زارعی اظهار کرد: اجرای نمادین پیاده‌روی آینده‌سازان، اجرای برنامه سفره سلامت ویژه کودکان، اجرای ویژه‌برنامه "کتاب، کودک و محیط‌زیست"، اجرای ویژه‌برنامه"کودک و پلیس" باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز از جمله برنامه‌ها با رویکرد‌های اجتماعی بود تا کودکان بتوانند در جامعه با اطلاعات و دانش بیشتری حضور بهم رسانند.

او  افزود: اجرای نمایش توسط کودکان با محوریت پانتومیم کتاب، اجرای کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، برگزاری کارگاه آموزشی فرزند پروری ویژه والدین، اجرای بازی‌های خلاقانه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در هفته کودک بود.

انتهای پیام/د.ا

اجرای ۳۳ عنوان برنامه همزمان با هفته کودک در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار