مسئول قرارگاه اربعین قم عنوان کرد؛

میزبانی مصلای قدس قم از حدود ۷۵ هزار زائر اربعین

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت:از پنجم ماه صفر تاکنون حدود ۷۵ هزار زائر ایرانی و خارجی در مصلای قدس قم اسکان‌یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهدی قربانی کرم،مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم گفت: از روز پنجم ماه صفر تاکنون حدود ۷۵ هزار زائر ایرانی و خارجی در مصلای قدس قم اسکان‌یافته و پذیرایی شده‌اند.

او افزود: قم عمود اول پیاده‌روی اربعین است و در چهارمین سال افتخار میزبانی زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قرارگاه مردمی اربعین را داریم.

قربانی کرم بابیان اینکه حدود ۵۸ هزار نفر از آقایان و ۱۷ هزار نفر از بانوان از هم‌وطنان و کشور‌های پاکستان، هند، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، روسیه، سوئد، تایلند و فرانسه در مصلای قدس قم پذیرایی شده‌اند، گفت: در قرارگاه مردمی اربعین برای اسکان و پذیرایی ۳۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم عنوان کرد: از جمعه‌شب موج برگشت زائران را شاهد خواهیم بود و مصلای قدس قم برای اسکان و پذیرایی از ۹ هزار نفر به‌صورت هم‌زمان آمادگی و ظرفیت داشته و مومنان خداجو می‌توانند با اهدای نذورات خود ما را در این امر یاری کنند.

او بابیان اینکه زائران به‌محض ورود به قرارگاه اربعین پس از پذیرش در شبستان اسکان داده‌شده و با غذای گرم، میان وعده، چای و دم‌نوش پذیرایی می‌شوند، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ مبلغ خواهر و برادر نیز امور فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین را بر عهده‌دارند.

قربانی کرم در پایان با اشاره به ارائه خدمات رایگان درمانی و دارو‌های رایگان برای زائران در قرارگاه اربعین، گفت: تاکنون بیش از هفت هزار نفر از زائران در این مجموعه از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند و این اقدام با جدیت ادامه دارد.

قرارگاه مردمی اربعین از روز پنجم ماه صفر با حضور ۲ هزار خادم و ۱۶۰ پزشک و پرستار در مصلای قدس قم راه‌اندازی شده و تا روز پنجم ماه ربیع‌الاول به ارائه خدمات گوناگون به زائران اربعین می‌پردازد.

انتهای پیام/ش

خدمت رسانی به زائران اربعین در مصلی قدس قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.