مهلت ۷۲ ساعته حریری برای اصلاحات دولت

نخست وزیر لبنان مهلت ۷۲ ساعته‌ای را به دولت لبنان برای برون رفت از بحران داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المیادین، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در نخستین اظهارات پس از آغاز اعتراضات مردمی در مناطق مختلف این کشور به احزاب و جریان‌های سیاسی مشارکت کننده در کابینه دولت ۷۲ ساعت مهلت داد تا برای راضی کردن دولت و مردم، راه حلی ارائه دهند، در غیر این صورت موضع دیگری خواهد گرفت.

او افزود: لبنان از مرحله دشواری عبور می‌کند که تاکنون بی سابقه بوده است. من از سه سال پیش تاکنون تلاش می‌کنم از درد‌های مردم لبنان بکاهم. مردم نیز از سه سال پیش تاکنون برای ایجاد اصلاحات و تغییر بیش از یک بار به ما فرصت داده اند.

حریری افزود: اصلاحات اقتصادی به معنای اعمال مالیات‌های جدید نیست بلکه به معنای تغییر رویکردی است که دولت بر اساس آن حرکت می‌کند. برنامه‌های من برای نجات اقتصاد لبنان با کمک جامعه جهانی با موانع زیادی مواجه شده است.

جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان هم پس از تظاهرات دیشب مردم لبنان در پی سیاست‌های جدید مالیاتی، خطاب به مردم این کشور صحبت کرد و درباره موج سواری ستون پنجم ناشناخته و بهره برداری برخی طرف‌ها از تظاهرات خیابانی و بروز هرج و مرج و فتنه در لبنان هشدار داد.

گفتنی است پس از اعلام سیاست جدید مالیاتی، اعتراضاتی در این کشور به این سیاست اقتصادی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار