رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز:

زائران در بدو ورود به کشور ویزیت می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: به منظور پیشگیری از بیماری ها، زائران در بدو ورود به کشور ویزیت می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد مشکورنیا رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه تاکنون هیچ بیماری خاصی از قبیل؛ وبا، سارس (تنفسی) و آنفلوآنزا در بین زائران اربعین مشاهده نشده است گفت: در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها نیز کارشناسان و بازرسان مربوطه در مرز‌های استان مستقر شده‌اند و زائران در بدو ورود ویزیت می‌شوند.

او بیان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی که در مرز چذابه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده، بیشتر در زمینه خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها بوده است.

مشکورنیا اظهار داشت: در حوزه بهداشت محیط نیز کنترل آب، نظارت بر پخت غذا و همچنین شستشوی میوه ها، شرایط استحمام و آخرین وضعیت سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز ادامه داد: بازرسان این مرکز بهداشت به صورت شبانه روزی از ابتدای پیاده‌روی اربعین تا آخرین دقایق در مرز‌های استان حضور دارند و بسیار هم سخت‌گیرانه عمل می‌کنند چرا که سلامت مردم برای ما در اولویت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تمام موارد محتمل در خصوص بیماری‌های شایع در اربعین از زائران پرسیده می‌شود تا اگر در این زمینه‌ها مشکلی داشتند به سرعت به آن رسیدگی کنیم.

احمد مشکورنیا اذعان داشت: در صورت مشاهده درد شکم، اسهال و استفراغ، سرگیجه و مواردی از این قبیل به سرعت به آن رسیدگی می‌کنیم و نمونه برداری‌های لازم انجام می‌شود تا ویروسی یا میکروبی بودن یا نبودن بیماری مشخص شود.

او اظهار کرد: امسال با منظم‌تر شدن شرایط تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی استان اقدامات بهداشتی و درمانی به صورت دقیق‌تر انجام می‌شود و فرایند بیماریابی نیز بهتر صورت می‌گیرد.

مشکورنیا افزود: اکنون درمانگاه‌های متعددی در مرز‌های استان مستقر است که جا دارد از هلال احمر استان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز که در این زمینه با ما همکاری لازم را داشتند، قدردانی کنیم.

او بیان داشت: پزشکان، پرستاران و بهیاران به صورت شبانه‌روزی در این درمانگاه‌ها مستقر هستند و به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

لزوم خودداری از مصرف منبع نامطمئن آب و یخ

این مقام مسئول گفت: انتظار می‌رود زائران آب بسته بندی شده و همچنین غذا‌های گرم مصرف کرده و از استفاده از هرگونه منبع نامطمئن آب و یخ خودداری کنند، زائران همچنین باید از تماس با افراد دچار بیماری‌های گوارشی یا تنفسی خودداری کنند و زائرانی دچار بیماری نیز موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: زائران به هیچ عنوان از سبزیجات و سالاد استفاده نکنند، چرا که نحوه شستشوی آن‌ها مشخص نیست و می‌تواند باعث بیماری شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار