ابراز امیدواری پمپئو به برقراری آتش بس در شمال سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امیدواریم به توافق برای برقراری آتش بس در شمال سوریه احترام گذاشته شود.

ابراز امیدواری پمپئو به برقراری آتش بس در شمال سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امیدواریم به توافق برای برقراری آتش بس در شمال سوریه احترام گذاشته شود.

وی افزود: ما نگرانی‌های ترکیه را در مورد تأمین امنیت مرز‌های جنوبی این کشور با سوریه درک می‌کنیم، ولی معتقدیم ترکیه بهترین گزینه را برای رفع این نگرانی انتخاب نکرده است.

بیشتر بخوانید: هر دو حزب اصلی آمریکا در تحریم ترکیه متحد هستند

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

با این وجود، با سفر مایک پنس، معاون ترامپ به ترکیه، آنکارا موافقت خود را با برقراری آتش بس در شمال سوریه به مدت 120 ساعت اعلام کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار