جنگ تعرفه‌ای بروکسل-واشنگتن

اروپا مجازات‌های گمرکی آمریکا را تلافی می‌کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد با اعمال تعرفه‌های گمرکی جدید، اقدام آمریکا در مجازات‌های گمرکی علیه کشور‌های اروپایی را تلافی می‌کند.

اروپا مجازات‌های گمرکی آمریکا را تلافی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اقدام آمریکا در اعمال مجازات‌های گمرکی جدید از روز جمعه علیه اتحادیه اروپا، خشم مقامات این اتحادیه را برانگیخت.

بر این اساس بروکسل اعلام کرد در اولین فرصت تعرفه‌های گمرکی محصولات آمریکایی را افزایش داده و این اقدام واشنگتن را پاسخ می‌دهد.

اجرای مجازات‌های گمرکی آمریکا علیه اروپا، چهار روز بعد از چراغ سبز قطعی سازمان تجارت جهانی به واشنگتن به تلافی یارانه‌هایی که اروپا به شرکت هواپیمایی ایرباس می‌دهد، صورت می‌گیرد.

در همین رابطه «سسیلیا مالمستروم» کمیسر تجارت اروپا ضمن ابراز تاسف از این تصمیم آمریکا اعلام کرد اتحادیه اروپا گزینه دیگری به غیر از تلافی جویی ندارد (اینجا).

این در حالی است که سازمان تجارت جهانی قرار است سال آینده به اتحادیه اروپا مجوز دهد تا به نوبه خود مجازات‌های گمرکی علیه آمریکا که به دادن سوبسید به شرکت بوئینگ متهم شده است، اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا آماده واکنش نشان دادن به تعرفه‌های آمریکاست

اروپا و آمریکا از مه ۲۰۱۸ درگیر جنگ تعرفه‌ها علیه یکدیگر شده‌اند و این جنگ با اعمال تعرفه‌های آمریکا علیه واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا آغاز شد. به دنبال آن، اتحادیه اروپا هم تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی برخی اقلام آمریکایی از جمله موتورسیکلت اعمال کرد.

چندی پیش هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا به تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه‌های جدید علیه کالا‌های اروپایی، واکنش نشان خواهد داد.

«کریستالینا جورجیوا» مدیر جدید صندوق بین المللی پول نیز به تازگی اعلام کرد جنگ تجاری دونالد ترامپ هزینه‌ای معادل اقتصاد کل سوئیس یا حدود ۷۰۰ میلیارد دلار، خسارت بر اقتصاد جهانی وارد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
اروپا قدرت نداره با امریکا شاخ به شاخ بشه چون کاملا وابسته امریکا هست چه سیاسی چه نظامی
اینجا است که مشخص میکنه واسه امریکا دوست و دشمن یعنی پول هر کسی پول بدهد دوست هر کی ندهد دشمن است
فقط راه استقلال از امریکا اتحاد است و خودکفایی داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
اروپا هیچوقت لیاقت اینو داشته که روی پای خودش باشه همیشه جیره خوار آمریکا بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
اروپا استقلال کافی ندارد و دنباله رو و وابسته امریکاست و با این وابستگی شدید هیچگاه توان خودکفایی و استقلال از خود را نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
اروپا هیچ غلطی نمیتونه بکنه،اینا مثل سگ از آمریکا می ترسن،ترامپ این بی اراده های بی عرضه رو خوب شناخته.
Iran (Islamic Republic of)
anonymous
۰۹:۰۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
اروپا در برابر آمریکا نمی تونه هیچ غلطی بکنه
آخرین اخبار