اربعین حسینی، وحدت مسلمانان را به تصویر می کشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اهمیت به پاسداشت اربعین حسینی گفت: این حماسه بزرگ اتحاد و همدلی مسلمانان را به رخ دشمنان می‌‌کشد.

اربعین حسینی یکی از شعائر اسلامی است که وحدت مسلمانان را نشان می دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، اربعین حسینی را یکی از شعائر اسلامی دانست و اظهار کرد: روایت دینی به تعظیم و بزرگداشت شعائر اسلامی تاکید کرده که یکی از مصادیق بارز آن اربعین شهادت امام حسین(ع) است.

او با اشاره به اینکه امروز راهپیمایی اربعین حسینی معیار و ملاکی برای نشان دادن وحدت اسلامی در سراسر جهان است گفت: در این ایام همدلی بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی وجود دارد و اربعین به نحوی بزرگداشت شعائر دینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: هرچند اربعین حسینی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان است اما اتحاد مسلمانان نشان‌دهنده وحدت و همدلی بین آنهاست که این موضوع، هراسی در دل دشمنان ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه دشمنان به انحای مختلف به دنبال کمرنگ جلوه دادن حماسه اربعین حسینی هستند و می‌خواهد عاشقان کمتری در این مراسم شرکت کنند تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند مراسم اربعین حسینی که هر سال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود را از رونق بیاندازند، اما تاکنون حسرت این کار به دل آنها مانده است.

زین‌العابدینی یادآور شد: بر ما واجب است هر سال تا جایی که توان داریم از لحاظ فکری، مالی، رسانه‌ای، نیروی انسانی و... راهپیمایی عظیم اربعین را باشکوه‌تر برگزار کنیم.

او در پاسخ به اینکه چه اقداماتی در راستای نکوداشت مراسم اربعین در قالب برنامه‌های فرهنگی انجام شده است گفت: محبت و عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) کار خود را در حوزه فرهنگی انجام داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: اقداماتی در حوزه فرهنگی در بقاع متبرکه مانند سلسله مباحثی در خصوص تبیین قیام، فلسفه عاشورا و اربعین برگزار شده و از وجود سخنرانان و واعظان نیز بهره می‌بریم.

او افزود: پاسخگویی به شبهات و مسائل عقیدتی و شرعی با حضور مبلغان و نیز برپایی نمازهای جماعت و... در بقاع متبرکه استان در دستورکار است.

انتهای پیام/ د

اربعین حسینی اتحاد مسلمانان را به زخ دشمن می کشاند

منبع: فارس

برچسب ها: اربعین 98 ، اتحاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.