همکاری نظامی فرانسه و روسیه پس از خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه

رئیس موسسه چشم‌انداز امنیتی در اروپا اعلام کرد فرانسه پس از عقب‌نشینی آمریکا نیاز دارد با کمک روسیه نیرو‌های خود را در سوریه جابجا کند.

همکاری نظامی فرانسه و روسیه پس از خروج آمریکا از شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «امانوئل دوپوی» رئیس موسسه چشم‌انداز امنیتی در اروپا (IPSE) معتقد است اتفاقات اخیر در شمال سوریه می‌تواند به ارتقای همکاری‌های نظامی میان فرانسه و روسیه منجر شود.

این کارشناس در توضیح علت حضور نیرو‌های فرانسوی در سوریه گفت: حضور نیرو‌های فرانسوی در سوریه هیچ ارتباطی به ترکیه ندارد. ارتش فرانسه درصدد مقابله با ترکیه نیست و صرفا به دنبال نابودی آخرین مراکز داعش است. هرچند تهاجم ترکیه به شمال سوریه را محکوم می‌کند.

وی افزود: فرانسه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی، مطمئنا نظامیان خود را در سوریه جابجا و مستقر خواهد کرد. علت این جابجایی حضور و حمایت نیرو‌های آمریکایی است.

این کارشناس معتقد است اگر فرانسوی‌ها اقدامی برای متوقف کردن پیشروی ارتش ترکیه در شمال سوریه انجام ندهند بین دو جناح جنگ متوقف می‌شوند. در این شرایط فرانسه مجبور است یا شاهد کشته شدن کُرد‌ها باشد و یا مانع ترکیه شود. در غیر این صورت گزینه مطلوب همان اقدامی است که آمریکا انجام داد و از سوریه عقب نشینی کرد.

دوپوی در بخش دیگری اظهار داشت نزدیک شدن فرانسه به روسیه رویکردی مثبت است. همکاری‌های نظامی روسیه و فرانسه تا حد زیادی می‌تواند امنیت اروپا را حفظ کند. روسیه در زمینه برقراری صلح در سوریه فعال است. این روند باعث بازگشت پناهجویان به سوریه شده و از شدت هجوم آن‌ها به سمت مرز‌های اروپا می‌کاهد. از سوی دیگر، روسیه توانایی بالایی دارد تا ترکیه را از ادامه پیشروی در شمال سوریه منصرف کند؛ بنابراین همکاری نظامی فرانسه با روسیه علاوه حفظ نیرو‌های فرانسوی در سوریه، شرایط را برای جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار