سهیمه آرد فصل سرما در خراسان شمالی ۵ درصد ذخیره می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: نانوا‌های استان ۵ درصد از سهمیه آرد فصل سرما را بر اساس تصمیم تازه کمیته تایید سرانه آرد، ذخیره می‌کنند تا در بهار و تابستان آینده مصرف کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد بدری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: در فصل سرما و با کاهش فعالیت‌های کارگری و کشاورزی، میزان مصرف نان در استان کاهش می‌یابد از این رو پیشنهاد شده است که ۵ درصد از سهم آرد نانوا‌ها در ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن ماه امسال ذخیره شود تا در بهار و تابستان سال آتی به مصرف برسد.

بدری با اشاره به افزایش میزان مصرف نان در فصل بهار و تابستان در استان افزود: با توجه به اینکه مصرف آرد در این فصول به دلیل حضور مسافران، کار‌های کشاورزی و کارگری، افزایش می‌یابد، باید میزان توزیع آرد در فصول مختلف مدیریت شود.

او گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در تامین آرد نانوایی‌های استان در تابستان امسال، مقرر شد تا سرانه مصرف آرد در شهرها، روستا‌ها و نیز عشایر استان مشخص شود تا برای ساماندهی این کالای مصرفی برنامه ریزی شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون سرانه برای مصرف آرد در بخش‌های مختلف مشخص شده است از بیان آن خودداری کرد.

بدری گفت: در پنج ماهه امسال، سرانه مصرف آرد این استان ۹ کیلو و ۴۰۰ گرم ثبت شده است که این رقم در عشایر ۱۲ کیلوگرم، روستایی هشت کیلو و ۴۲۰ گرم و شهری هفت کیلو و ۳۶۰ گرم بوده است

او اظهار داشت: سرانه مصرف آرد و نان در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است و این استان در جایگاه ششم استان‌های پرمصرف این فرآورده غذایی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: یکی از موارد تاثیرگذار در میزان مصرف نان، وضعیت اقتصادی مردم است و البته امسال متاثر از گرانی و افزایش قیمت برخی ارزاق مانند برنج و ماکارونی، مصرف نان بیشتر شده است.

اکنون ۶ کارخانه آرد، هزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی دایر است که ماهانه بطور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحد‌های نانوایی یارانه‌ای استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ر

سهیمه آرد فصل سرما در خراسان شمالی ۵ درصد ذخیره می‌شود

برچسب ها: استانداری ، آرد و نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.