مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان:

۶۸۰ هکتار عرصه مرتعی سمنان با کشت گیاهان دارویی احیا می‌شود

رحیمی گفت: امسال ۱۴ سامانه از عرصه‌های مرتعی استان به مساحت ۶۸۰ هکتار زیر کشت گیاهان دارویی رفته و احیا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابوالقاسم رحیمی مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت:امسال ۱۴ سامانه از عرصه‌های مرتعی استان به مساحت ۶۸۰ هکتار زیر کشت گیاهان دارویی رفته و احیا می‌شود، زمان کاشت گیاهان دارویی از مهرماه شروع و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد.

او افزود: بیشترین کشت گیاهان دارویی برای امسال مربوط به بادام کوهی و باریجه است و بهره‌برداران عرصه‌های مرتعی در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه، دامغان و مهدیشهر خواهان کشت در آغاز فصل زراعی ۹۹-۹۸ هستند.

مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه زمان برداشت گیاهان دارویی از اوایل مرداد تا اواخر شهریور است، اظهار داشت: امسال باریجه و کتیرا از عرصه‌های مرتعی استان سمنان برداشت شد، ولی هنوز آمار جمع‌بندی میزان برداشت در دست نیست.

رحیمی تصریح کرد: بسته به تعداد بوته‌هایی که در هر هکتار کشت شده ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم باریجه برداشت می‌شود و مقصد این گیاه دارویی ارزآور کشور‌های اروپایی است که از آن در صنعت داروسازی و چسب‌سازی استفاده می‌کنند.

او بیان کرد: عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان در قالب ۳۱ سامانه به مساحت ۱۵۴ هزار و ۳۶۶ هکتار تعریف شده که از این وسعت ۱۳ هزار و ۹۶۰ هکتار رویشگاه گیاهان دارویی است.

مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عرصه‌های مرتعی استان رویشگاه گیاهان دارویی مانند وشق، بادام کوهی، آنغوزه، گل گاو زبان و باریجه است.

رحیمی در پایان اضافه کرد: سال گذشته ۵ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی استان سمنان توسط ۲۸۵ بهره‌بردار به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

انتهای پیام / م

۱۳ هزار و ۹۶۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان رویشگاه گیاهان دارویی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار