از اول ماه صفر تاکنون؛

بیش از ۳۳۶ هزار زائر اربعین حسینی به عتبات عالیات شدند

مدیر پایانه مسافری چذابه تعداد زائرانی که از طریق پایانه مرزی چذابه به عتبات عالیات مشرف شده اند را بیش از ۳۳۶ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سبهانی مدیر پایانه مسافری چذابه گفت: از اول ماه صفر تاکنون، در مجموع ۳۳۶ هزار و ۹۵۳ زائر اربعین حسینی از این پایانه مرزی به شهر‌های مقدس عراق مشرف شده اند.

او با بیان اینکه در اربعین پارسال ۲۳۷ هزار نفر و در اربعین سال پیش از آن حدود ۴۰۰ هزار نفر بود، اظهار داشت: مقایسه آمار‌ها نشان از افزایش ۱۰۰ هزار نفری تردد را دارند.

سبهانی تصریح کرد: حذف روادید از سوی دولت عراق و بهبود زیرساخت‌های این پایانه مرزی در مقایسه با سال‌های گذشته از دلایل مهم افزایش سفر زائران اربعین حسینی از مرز چذابه است.

این مقام مسئول اذعان داشت: ۲۳۰ هزار زائر نیز تا ساعت۲۴ جمعه شب از طریق پایانه مرزی چذابه به مهین اسلامی بازگشته اند.

مدیر پایانه مسافری چذابه ادامه داد: در شبانه روز گذشته (ساعت ۲۴ پنچشنبه تا ساعت ۲۴ جمعه شب) ۳۱هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه به کشور بازگشته اند و تعداد زائران خروجی از این پایانه تنها یک هزار و ۸۰۰ زائر بود.

احمد سبهانی پیش بینی کرد میزان خروج زائران از پایانه مرزی چذابه در ۲ روز آینده نیز باز هم کاهش یابد و تعداد ورودی به کشور نیز روندی کاهشی نسبت به شبانه روز گذشته داشته باشد.

انتهای پیام/گ

افزایش تردد زائران در پایانه مرزی چذابه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.