کار دشوار هوگوپوشان ایرانی در فینال گرندپری

۳ تکواندوکار ملی پوش کشورمان برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ کار دشواری دارند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حاصل کار ۵ هوگوپوش کشورمان که در روز اول و دوم مسابقات گرندپری بلغارستان به روی شیابجانگ رفتند، ۲ مدال برنز بود و با توجه به این که تیم ملی کشورمان در وزن ۸۰- کیلوگرم نماینده‌ای ندارد، با حذف سعید رجبی، مسابقات گرندپری بلغارستان برای تیم ملی تکواندو کشورمان به پایان رسید و هوگوپوشان ایرانی از حالا باید خودشان را برای شرکت در ۲ تورنمنت صربستان و کرواسی و فینال گرندپری روسیه که آخرین فرصت برای کسب امتیاز جهت بهبود جایگاهشان در رنکینگ و  کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ سیستم به شمار می‌رود، آماده کنند.


بیشتر بخوانید: بازیکنان تیم ملی در گرندپری بلغارستان عجولانه بازی می‌کردند/ میرهاشم باز هم می‌تواند دای هون لی را شکست دهد/ حریف مردانی تکواندوکار قدری بود


پیش از این اعضای کادرفنی تیم ملی تکواندو از اهمیت بالای فینال گرندپری صحبت کرده بودند و مربیان تیم ملی اعلام کردند که تمرکز اصلی تیم ملی روی موفقیت در این مسابقات است که به میزبانی روسیه برگزار می‌شود و مدال طلای آن ۸۰ امتیاز دارد.  

اما با نتایجی که در گرندپری بلغارستان رقم خورد، ۲ نماینده کشورمان توانستند با کسب مدال برنز به اندوخته‌های امتیازی شان اضافه کنند اما کار میرهاشم برای کسب سهمیه المپیک، به فینال گرندپری کشیده شد.  

در روز نخست گرندپری بلغارستان ۳ نماینده کشورمان در اوزان ۵۸_ و ۶۸_ روی شابجانگ رفتند. آرمین هادی پور که در دور اول استراحت داشت، در مرحله یک هشتم نهایی توانست آدرین ویسنته اسپانیایی را شکست دهد. او سپس میخائیل آرتامانوف روس را که رنکینگ پنجم این وزن را در اختیار داشت شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی برابر تای هون کیم از کره جنوبی نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز وزن ۵۸_ کیلوگرم رسید.


بیشتر بخوانید: هادی پور به مدال برنز مسابقات گرندپری تکواندو دست یافت


هادی پور با ۳۴۶ امتیاز رنک چهارم وزن اول را در اختیار دارد. با توجه به حذف آرتامانوف و اختلاف امتیازی بالای او با نفر ششم، رنکینگ چهارم وزن نخست المپیکی همچنان در اختیار تکواندوکار کشورمان خواهد ماند.

۲ نماینده کشورمان در وزن ۶۸_ کیلوگرم کارشان را با پیروزی برابر تکواندوکارانی از کانادا و فرانسه آغاز کردند. در ادامه میر هاشم با نتیجه ۷_۱۹ برابر نیکولاس آمریکایی به برتری رسید و احمدی نیز جواد آچاب بلژیکی  که از تکواندوکاران مطرح این وزن به شمار می‌رود را با حساب ۸_۹ از پیش رو برداشت.

در مرحله یک چهارم نهایی، میرهاشم به مصاف دای هون لی تکواندوکار مطرح و پرافتخار کره‌ای که با اقتدار رده نخست این وزن را در اختیار دارد رفت. هوگوپوش میانه‌ای تیم ملی کشورمان بازی را به خوبی آغاز کرد و موفق شد راند اول را با برتری ۸_۱۷ به پایان برساند. او اختلاف ۹ امتیازی را تا پایان راند دوم نیز حفظ کرد تا این راند هم با نتیجه ۱۵_۲۴ به سود خودش تمام کند، اما با شروع راند سوم تکواندوکار کره‌ای با تجربه بالای خود توانست اختلاف امتیازی را از بین ببرد و به لطف اخطار‌های پرتعداد داور مسابقه به میرهاشم، با نتیجه ۳۵_۳۷ این بازی را به نفع خود به پایان برساند.


بیشتر بخوانید: میرهاشم از دور رقابت‌های گرندپری تکواندو کنار رفت/ مدال برنز احمدی قطعی شد


در طرف دیگر سروش احمدی که با پیروزی برابر نماینده مصر مدال برنزش را قطعی کرده بود، در مرحله نیمه نهایی با دای هون لی مبارزه کرد و او هم نتوانست برابر تکواندوکار کره‌ای کاری از پیش ببرد و با اختلاف امتیازی ۲۰ مغلوب لی شد و به مدال برنز بسنده کرد.

میرهاشم با کسب یک برنز می‌توانست جای جواد آچاب را در رنکینگ بگیرد و با صعود ۱ پله‌ای در رنکینگ، خودش را به جمع ۵ نفر اول وزن ۶۸_ کیلوگرم برساند. با این وجود باید به این نکته توجه کرد که او برابر حریفی نتیجه را واگذار کرد که با نفر دوم این وزن اختلاف امتیازی بسیاری دارد و از تجربه بیشتری نسبت به میرهاشم برخوردار است. از طرف دیگر میرهاشم در این بازی ثابت کرد که از نظر فنی نسبت به این اعجوبه کره‌ای چیزی کم ندارد و شاید اگر اخطار‌های بی شمار داور به میرهاشم نبود، او می‌توانست لی  را دوباره شکست دهد و در ادامه برای رسیدن  به مدال طلا بجنگد.


بیشتر بخوانید: رجبی از مسابقات گرندپری تکواندو حذف شد


به هر حال نمایش‌های خوب میرهاشم در مسابقات اخیر انتظارات را بالا برد و به همین دلیل باخت او ناباورانه‌ترین نتیجه تکواندوکاران ایرانی در گرندپری بلغارستان بود.  

سروش احمدی نیز با کسب مدال برنز این مسابقات ۱۴ امتیاز به اندوخته‌های خود اضافه کرد و می‌تواند صعودی ۲ پله‌ای در رنکینگ داشته باشد.

در روز دوم رقابت‌های وزن ۸۰+ کیلوگرم پیگیری شد و سجاد مردانی در نخستین بازی خود نتیجه را به گیل یانگ بیون از کره جنوبی واگذار کرد و حذف شد. سعید رجبی دیگر نماینده کشورمان در این وزن که بازی نخست خود را با پیروزی برابر تکواندوکاری از کانادا پشت سر گذاشته بود، در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶_۱۰ برابر کیو دون این شکست خورد تا او  نیز مانند ۴ نماینده دیگر کشورمان، در مبارزه برابر حریفی از کره‌ جنوبی ناکام بماند و از دور رقابت‌ها کنار برود.


بیشتر بخوانید: احمدی به مدال برنز گرندپری تکواندو بلغارستان رسید


مردانی  با ۲۷۳ امتیاز رنک چهارم وزن چهارم المپیکی را در اختیار دارد و همچنان جزو ۵ بازیکن اول این وزن در رنکینگ خواهد بود.

با نتایجی که در گرندپری بلغارستان رقم خورد، کار میرهاشم حسینی برای کسب سهمیه المپیک سخت‌تر شد و او برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ چاره‌ای جز رفتن روی سکوی فینال گرندپری ندارد؛ بنابراین میرهاشم که فرصت حضور در مسابقات جهانی را هم از دست داده بود، در مسابقات پیش رو جای هیچ اشتباهی ندارد. هادی پور و مردانی نیز باید با پر کردن ۴۰ امتیاز تورنمنت‌ها و کسب امتیازات لازم از فینال گرندپری، برای حفظ رنکینگشان تلاش کنند تا سهمیه‌ای که اکنون در اختیار دارند از دستشان نرود.  

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از فدراسیون تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.