مدارس ابتدایی در کردستان به سازه‌های ورزشی مجهز می‌شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از ایجاد سازه‌های ورزشی در ۱۳ مدرسه ابتدایی سطح استان برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری خبر داد.

مدارس ابتدایی در کردستان به سازه‌های ورزشی مجهز می‌شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: یکی از طرح‌هایی که امسال برای نخستین بار در سطح استان اجرا می‌شود، طرح درس تربیت بدنی در سازه مدرسه است که براساس آن سازه‌های ورزشی برای استفاده دانش آموزان در مدارس دایر می‌شود.

او افزود: اولویت اجرای طرح در مدارس دخترانه بدلیل فقر حرکتی این قشر است و دوره اول و دوم ابتدایی را شامل می‌شود و برای محل آن نیز فضا‌های بلااستفاده در مدارس که حداقل ۱۰۰ متر مربع است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: هدف تعیین شده برای اجرای این طرح در استان کردستان ۱۳ مدرسه ابتدایی است که در حال حاضر هشت مدرسه از این تعداد آماده است و در صورت تامین فضا بنا داریم تا پایان سال تحصیلی جاری این طرح را به ۳۲ مدرسه تعمیم دهیم.

او با تاکید برهمکاری و همراهی شهرستان‌ها و مناطق در معرفی فضا‌های بلااستفاده در مدارس برای اجرای طرح، اظهار داشت: تمام هزینه‌های تعمیر و تجهیز فضا‌های مورد نظر از سوی آموزش و پرورش تامین می‌شود، ضمن اینکه هر فضا بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون ریال هزینه نیاز دارد.

خوشگوارهدف از اجرای این طرح را توجه به ورزش و تحرک بدنی و توسعه مهارت‌های حرکتی پایه در میان دانش آموزان ابتدایی بویژه دختران برای پویایی و نشاط نسل آینده اعلام کرد.

او با اشاره به تاثیر ورزش و تربیت بدنی بر سلامت دانش آموزان اضافه کرد: ۲ ساعت زمان درس تربیت بدنی در هفته جوابگوی نیاز‌های جسمانی، فیزیکی و حرکتی دانش آموزان نیست بنابراین با اجرای برخی طرح‌های کمکی تلاش می‌شود سرانه زمان فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در مدارس افزایش یابد.

در حال حاضر ۹۳۰ معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان کردستان مشغول فعالیت هستند وطبق آمار‌های موجود، ۹۳ درصد مدارس شهری و۸۱ درصد مدارس روستایی با استفاده از معلمان متخصص تربیت بدنی پوشش داده می‌شوند.

انتهای پیام/ز

پیشرفت سازه های ورزشی در مدارس کردستان اجرای شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.